חדשות בארץ

אשקלון הוכרה כיישוב ספר; מבקר המדינה: ליקויים בצפון בכל הקשור להגנה האזרחית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הורה להביא תקנות לאישור ועדת כספים, כדי להשוות את תנאיה של העיר שהופגזה קשות במלחמה. מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן: "אני רואה חשיבות רבה בתיקון הפערים באופן מיידי"

מבקר המדינה מסייר בצפון (צילום: דוברות מבקר המדינה) מבקר המדינה מסייר בצפון (צילום: דוברות מבקר המדינה)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע היום (רביעי) כי הורה להביא לאישור ועדת הכספים החלטה להשוות את תנאיה של העיר אשקלון, שהופגזה קשות במלחמה, לתנאים של יישובי הספר, וזאת לתקופת המלחמה.

משמעות ההחלטה היא השוואת התנאים של אשקלון ליישובים שבמרחק 0-7 קילומטרים מהגבול, לעניין פיצויים בגין נזקי המלחמה. באשקלון דורשים במקביל לאשר פינוי תושבים בסבסוד המדינה, דבר שעד כה לא אושר, מאחר שהעיר לא עונה לקריטריונים שנקבעו בממשלה.

קו העימות בצפון: מקלטים לא שמישים, העדר מרחבים מוגנים

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ערך סיור בצפון הארץ והצביע על שורה של ליקוים שלדבריו יש צורך לטפל בהם במהירות, לאור המצב הביטחוני. המבקר טוען כי ישנם מקלטים לא שמישים, ישנו העדר במרחבים מוגנים, פערים בכיתות כוננות, נתק בין משרדי ממשלה לרשויות מקומיות ועוד.

אנגלמן אמר כי "בסיורים אני רואה חשיבות רבה בתיקון הפערים באופן מיידי. היבט נוסף העומד לנגד עיני הוא הביקורת שנקיים לאחר תום המלחמה, ויש חשיבות רבה לראות בשטח את הדברים".

הביקור בצפון התמקד במועצות האזוריות מטה אשר ומעלה יוסף, אשר היישובים בתחומן ממוקמים סמוך לגבול, וכן בעיר מעלות-תרשיחא. לדברי המבקר, בביקור עלו פערים משמעותיים במגוון הצרכים הנדרשים להגנה על האוכלוסייה האזרחית. כך, לדוגמה, הועלתה סוגיית פערי המיגון במלוא חומרתה בבתי מגורים ותיקים, והצורך המיידי במיגוניות ובהשמשת מקלטים שמצבם התחזוקתי ירוד ביותר.

עוד עלו פערים בכיתות הכוננות, ובפרט בהסדרת גיוסם באופן מיידי לשירות מילואים בצו 8, במסגרת שירותם כחברי כיתת הכוננות, לצד פערי הצטיידות ואמצעים נוספים. פערים אלו הופנו על ידי משרד מבקר המדינה לטיפול מערכת הביטחון וגורמי הממשלה הרלוונטיים.

ראשי הרשויות העלו גם טענות לנתק בין משרדי ממשלה לרשויות מקומיות. מבקר המדינה מסר לראשי המועצות כי משרדו יפעל באופן מיידי למול גופי הממשלה לטיפול בליקויים השונים ובפערים שעלו על ידם. כמו כן, כלל הנושאים שעלו בסיורים יבחנו לעומק וישמשו בסיס לדוח הביקורת שיגובש בתום המלחמה.

לדברי המבקר, שביקר במקלטים בעיר מעלות, "הפערים הנחשפים לנגד עינינו מאוד משמעותיים, הן ביכולת לשהות במקלט בשעת חירום: אין תאורה, השירותים במצב בעייתי וקיימת הצפה. התנאים הללו לא מאפשרים מיגון שכה נדרש בעת הזו לתושבי קו העימות וקו הצפון. במבנים שבהם ביקרנו מתגוררת אוכלוסיית אזרחים ותיקים, ומצבם הכלכלי חברתי נמוך. נדרשת מעורבות ממשלתית כדי להשמיש את המרחבים המוגנים והמקלטים באזורי קו העימות בצפון ובדרום".

תגיות:מלחמהאשקלוןמבקר המדינהבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה