חדשות בארץ

דובר הבית הלבן לקראת נחיתת ביידן: "הוא ישאל שאלות קשות, כידיד"

לקראת הגעת נשיא ארצות הברית לישראל, דובר הבית הלבן הבהיר כי ביידן ירצה לקבל מידע על המטרה העיקרית מהמלחמה הזאת ומה ישראל מעוניינת להשיג. בעקבות האירועים בעזה, בוטלה פגישתו של הנשיא בירדן

  • ג' חשון התשפ"ד
אילוסטרציה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר לפנות בוקר (רביעי) בתדרוך כתבים בטיסה לישראל, כי הנשיא ג'ו ביידן ייפגש עם קבינט המלחמה הישראלי ו"ישאל שאלות קשות כידיד", לגבי תוכניות המלחמה וכן לגבי האסטרטגיה של צה"ל להמשך.

המסר של הבית הלבן, לפני הגעתו של ביידן בישראל, מצביע על כך שהאמריקנים מודאגים לגבי המשך הלחימה. ביידן ירצה לקבל מידע על המטרה העיקרית מהמלחמה ומה ישראל מעוניינת להשיג. במהלך הפגישה יישאלו שאלות גם לגבי אירועי בית החולים בעזה הלילה. בישראל הבהירו אתמול כי פיצוץ בית החולים נבע משיגור כושל של הג'יהאד האסלאמי.

קירבי ציין בפני הכתבים כי הבית הלבן מנסה לברר את נסיבות הפיצוץ בבית החולים, ורמז כי ארצות הברית מקבלת את גרסת ישראל. "הישראלים משוכנעים בצורה עמוקה שלא היה להם קשר", אמר בתדרוך.

הכתבים שמעו כי ביידן ייפגש עם נתניהו ורק לאחר מכן עם חברי קבינט המלחמה. הוא יקבל סקירה על המצב בשטח. לדברי קירבי, ביידן רוצה שהעימות בעזה לא יסלים ולא יתרחב לעוד אזורים במזרח התיכון.

במהלך ביקורו בישראל, יישא הנשיא האמריקני נאום בנושא המלחמה. מאוחר יותר הוא ייפגש עם הנשיא יצחק הרצוג ועם צוותים רפואיים שטיפלו בפצועים בעוטף. כמו כן, הוא ייפגש עם משפחות של נרצחים, נעדרים וחטופים. דובר הבית הלבן הוסיף כי ביידן ישוחח עם חברי הקבינט על הצורך להזרים סיוע הומניטרי לעזה. הוא ירצה לשמוע מישראל האם היא זקוקה לסיוע ביטחוני.

בעקבות הפיצוץ בבית החולים, משרד החוץ הירדני הודיע הלילה על ביטול פסגת המנהיגים שתוכננה להתקיים היום ברבת עמון, בהשתתפות ביידן. בפסגה היו אמורים להשתתף גם המלך עבדאללה, נשיא מצרים א-סיסי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. ביידן הודיע כי יבטל את ביקורו בירדן ומסר כי הוא מצפה להיפגש עם מנהיגי ירדן, מצרים והרשות הפלסטינית בהמשך.

תגיות:רצועת עזהג'ו ביידןהבית הלבןסיוע הומניטריבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה