חדשות בארץ

הצביעות של ה-BBC: החמאס לא ארגון טרור – אבל הפיגוע בבלגיה טרור

מחבלים המזוהים עם דאע"ש רצחו שני אזרחים שבדים בבלגיה. רשת ה-BBC דיווחה על האירוע כמתקפת טרור, אך בניגוד לכך מסרבת להגדיר כך את הטבח שביצע חמאס ביישובי העוטף. הקבינט ידון בסגירת ערוץ אל ג'זירה בישראל

פעילים ישראלים מדביקים את תמונות החטופים על בניין בלונדון של חדשות ה-BBC (השימוש - על פי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)פעילים ישראלים מדביקים את תמונות החטופים על בניין בלונדון של חדשות ה-BBC (השימוש - על פי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
אא

זעם ברשת על ערוץ ה-BBC הבריטי, שעד היום מסרב לכנות את חמאס ארגון טרור. לעומת זאת, את הפיגוע אמש בבריסל, בירת בלגיה, כינו היום (שלישי) השדרים "מתקפת טרור".

אמש התרחש פיגוע בבלגיה, בו נהרגו שני אזרחים שבדים, ומבצעיו זוהו כתומכי דאע"ש. משטרת בלגיה החלה בחקירה, וציינה כי המניע לאירוע הוא כנראה נקמה על שריפתו לאחרונה של ספר קוראן בשבדיה.

כאמור, תאגיד השידור הבריטי ציין זאת כפיגוע טרור, אך בניגוד לכך עד היום, מאז המתקפה הרצחנית על ישראל, הוא נמנע מלהזכיר זאת בפיגוע טרור אכזרי. בעיתון "הטלגרף" דווח כי כתבים ב-BBC בשפה הערבית חגגו את הטבח של חמאס ביישובי עוטף עזה. על פי התיעוד שפורסם בעיתון, אחד הכתבים כתב בטוויטר "יוקרתה של ישראל בוכה בפניה". כתב אחר תועד צוחק על ישראלים שסבתם נחטפה לרצועת עזה. כתבים אחרים אמרו כי מחבלי החמאס הם "לוחמי חירות".

במענה לתגובות גולשים ברשתות, שפנו ל-BBC והתרעמו על כך, השיבה הנהלת התאגיד כי "יש רצון לאפשר לגולשים לקבוע בעצמם אם החמאס ארגון טרור או לא". בנוגע לכתבים השיבו ב-BBC כי הנושא בבדיקה.

שגרירות ישראל בלונדון התייחסה לנושא וציינה כי "יותר מ-1,300 ישראלים נרצחו וה-BBC נמנע מלכנות את המעשים הללו כטרור. יחד עם זאת, הירי בבריסל נחשב ובצדק כטרור על ידי ה-BBC. למה יש פער כזה בטרמינולוגיה? עקביות חשובה בדיווחים".

יש לציין כי השבוע הדביקו פעילים יהודים ופרו-ישראלים את תמונות החטופים על קירות בניין המשרדים והשידור של ה-BBC, במחאה על התנהגות תאגיד השידור הבריטי.

הקבינט דן בסגירת שלוחת אל ג'זירה בישראל

הקבינט המדיני-ביטחוני דן הלילה בהצעת שר התקשורת שלמה קרעי לסגור את משרדי תחנת אל ג'זירה בישראל, מתוקף התקנות לשעת חירום. סוכם שמערכת הביטחון תגבש חוות דעת מבוססת יותר, שתעלה לאישור הממשלה. היועמ"שית, עו"ד גלי בהרב מיארה, התבקשה להגיש חוות דעת למהלך, וציינה כי "הועברו לייעוץ המשפטי חוות דעת של גורמי הביטחון בעניין. הייעוץ המשפטי עמל על העמדת תשתית משפטית מתאימה. היועמ"שית תציג לקבינט נוסח תקנות שעת חירום המסמיכות את שר הביטחון, באישור הקבינט, לסגור משרדים ולמנוע שידורים בישראל של כלי תקשורת זר הפוגע בביטחון המדינה".

המוסד מצידו תומך בצעד והמסר שהועבר לידי הקבינט הוא שכתבי הערוץ בישראל פוגעים בפעילות הצבא ומסכנים את הכוחות. צמרת הביטחון ומשרד החוץ תומכים גם כן בסגירת הערוץ על רקע הסתה.

תגיות:BBCערוץ אל ג'זירההסתהטרורחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה