חם ברשת

מרגש את הרשת: "אולי זה ירכך לנו, לחילוניים - משהו בלב"

בין כל הביטויים של התחזקות ואחווה בעם ישראל שמציפים את הרשת, מצאנו פוסט של מיכאל פינקל שמגדיר עצמו כחילוני, אך היוזמות היפות במגזר החרדי לתמיכה בחיילים לא נעלמות מעיניו

אא

שום דבר לא הכין אותנו לרגע שבו ייתקלו עינינו בפוסט המרגש והכל כך נצרך הזה מכיוון הסקטור החילוני. את הפוסט כתב מיכאל פינקל, שאמנם מגדיר את עצמו כאדם חילוני, אך היוזמות היפות במגזר החרדי לתמיכה בחיילים לא נעלמות מעיניו.

את הפוסט שלו פותח פינקל בבקשה זהירה: "מבקש מראש, כל תגובה צינית או מעודדת שנאה - תשמרו לעצמכם. כי חוסן בא מתחושת אחדות, ותחושת חוסן זה מדבק".

וכך הוא כותב:

"שלחתי הבוקר ברשת בקשה להעביר לי מידע על יוזמות במגזר החרדי לתמיכה בחיילים. מה שמצאתי העלה בי דמעות.

מרגש.

פימפמו לנו כל כך הרבה שינאה לחרדים בשנה האחרונה, וביחוד בכיפור האחרון, שרק לראות כמה הודעות קיבלתי, לקרוא כמה עשייה ונתינה מתרחשת בימים האחרונים, כמה אכפתיות, כמה משאבי זמן אנרגיה ורצון טוב מהמגזר החרדי, ערבות הדדית כנה ועמוקה.

"זה מאחה לי מקום בלב. אני משתף כאן כדי שיאחה גם לכם. שנפסיק לתדלק שינאה בינינו. הנה מה שמצאתי שקורה בימים האחרונים אלו אנשים כמוני וכמוכם שפשוט החליטו ליזום".

בנקודה זו מספר פינקל על בחור בשם אליהו לייזרוביץ, שרתם את הקייטרינג שלו לטובת החיילים; על ישראל אלמסי מנכ"ל 'ידידים' שארגן צבא של נהגים שמשנעים מזון וציוד למוצבים בכל רחבי הארץ; וגם על בנו של הזמר החרדי דדי גראוכר ז"ל, שי, שקם  מהשבעה של אביו לא מזמן, וכבר הספיק להתרים מאות אלפי דולרים מיהודים בעולם, ומחלק אייפדים לפצועי מלחמה בבתי החולים, עובר בין המוצבים עם צוות שעושה ברביקיו וגייס כספים לחלק למשפחות הנרצחים ועוד. 

"במדרשת זיו של נפש יהודי יש חפ"ק רציני וגדול ששולח ציוד ואוכל לכל הבסיסים בכל הארץ מצפון לדרום. החפ"ק מנוהל על ידי בחורי המדרשה כל מי שמכיר חייל שנמצא בחזית או בכל מקום אחר תשלחו לו את הלינק אם הם צריכים משהו הם ממלאים פרטים ומקבלים תוך כמה שעות מה שצריכים.

"יש בחור בביתר שאוסף המון דברים לחיילים ושולח. מחסדי משה. מיזם קהילתי בביתר עילית לתמיכה בנשים שהבעלים ואב המשפחה במילואים. גילי לוינשטיין שפתחה חמ"ל אצלה במרפסת ודואגת לחבר בין צרכים ובקשות של חיילים מכל הארץ, לתורמים, דואגים שמישהו שיקנה, וגם דואגים לשנע חזרה עד החייל. מדהים.

"אולפנת רעות בפתח תקווה שמארחת משפחות (הם ציונות דתית). אלמוני חרדי שקנה 250 כרטיסי טיסה לישראלים שהראו צו 8 מארה"ב לישראל. ביקש להשאר אנונימי. וכמובן עזר מציון האלופים שפועלם מדהים גם בימים שקטים - הם 24/7 בסורוקה, עם אוכל חם לצוותים ומשפחות. וגם... אריה ארליך פירסם פוסט שיש פניות של חרדים לעבור תהליך חיול מהיר למערך התומך לחימה.

"כתבתי כאן פחות מחצי מההודעות שקיבלתי. יש עוד המון. יודעים על עוד יוזמות, שימו כאן בתגובות ובואו נעצור את השנאה וההשמצות. אנחנו כולנו מדינה אחת במצב לא נורמלי וכולם נרתמים. יש מלא אכפתיות וערבות הדדית. וזו גם הסיבה שאנחנו נצא מזה יותר חזקים, יותר מאוחדים, ומכירים בערך ובמתנות אחד של השני. מדינה שלמה קמה להגן על עצמה ביחד. וביחד נעשה שיהיה כאן טוב. חוסן זה מדבק. אפשר לחוש את החוסן שלנו כעם מדינה בימים האלו, זה מרגיש חזק. שתפו הלאה. אולי זה ירכך לנו לחילוניים משהו בלב", הוא מסכם. 

תגיות:מלחמהפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה