חדשות בארץ

צביקה מור, אביו של איתן שנחטף לעזה: "אני חושב בעיקר על ניצחון ישראל"

בכוחות איתנים ובעוצמה גדולה, אביו של הנעדר איתן מור מדבר על מה שנותן לו כוח להתמודד, וקורא "לא לעסקת שליט 2"

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

"בתור לוחם בצנחנים, כל השנים התכוננתי למצב כזה שיכול להיות שאני לא חוזר הביתה או שלוקחים אותי בשבי". פותח צביקה מור, אביו של איתן, שהיה מאבטח במסיבת הטבע ברעים, ומאז אבדו עקבותיו. "עכשיו הקב"ה הביא לי, לנו, את הניסיון הזה, ואנחנו מוכנים להתמודד", הוא אומר.

 

"שלא יחטפו את הבנות"

איתן היה חלק מצוות האבטחה של מסיבת הטבע ברעים. שיחת הטלפון האחרונה ממנו הייתה בשעה תשע בבוקר, כאשר יצר קשר עם דוד שלו וסיפר על המתרחש לנגד עיניו. מאז הקשר איתו נותק. "מאוחר יותר, קיבלנו תמונה בה ראינו אותו מסתתר בשכיבה יחד עם אנשים נוספים מאחורי קפל קרקע, איננו יודעים באיזו שעה זה היה", אומר צביקה.

על השעות האחרונות בהן פעל איתן בשטח, שמעו בני משפחת מור מבחור בשם משה, שהיה במקום. "איתן, וחברו הטוב מילדות אליקים ליבמן, שנעדר גם הוא, עסקו בפינוי נפגעים", מתאר מור. "בתוך המציאות הבלתי נתפסת, הם עלו על טרקטורון והעמיסו יחד פצועים. בשעה שתיים וחצי, תוך כדי מנוסה, הם ראו שתי בנות במצב של גסיסה או מוות והחליטו לא להשאיר אותן מאחור. הם לקחו אחת, החביאו אותה בתוך בור, ואז חזרו לקחת את האחרת. משה ניסה לשכנע אותם שימשיכו לברוח, אך הם התעקשו להביא את הבחורה כדי שלא תיחטף. מאז נעלמו עקבותיהם".

מאז ששמעתם על הדברים, מה עובר עליכם?

"יש לנו כאב גדול, אבל גם הרבה הרבה כוח ממה שאנחנו רואים שקורה עכשיו בעם ישראל. ההתעוררות הזו, אנחנו מקווים שהיא תימשך. בנוסף, פנינו פונות אל הכלל - שהכלל פה ייוושע, שמדינת ישראל תתעורר ותתחיל לפעול. העניין האישי שלנו נכנס עכשיו למסגרת תחומה, בגלל שאנחנו כרגע במלחמה. זה לא פיגוע פרטי של משפחת מור, זו מלחמה של כל עם ישראל. וכשעם ישראל נמצא במצב כזה צריך לחשוב רק על דבר אחד - על הניצחון. כל דבר שמחליש או גורם לפחד - אסור לעשות אותו. הרמב"ם כותב דברים חמורים על מי שמפחיד את הלוחמים או העם, הוא אומר שכל דמי ישראל על צווארו".

"יש לנו את הכאב שלנו, ואף אחד גם לא אומר לנו שום דבר", ממשיך מור. "אנחנו בוכים פה בבית, אבל לא מתלוננים ולא מפגינים נגד הממשלה, ובטח שלא מבקשים את עסקת שליט 2, שתתבזה שוב. כפי שהלוחמים מהסיירות המובחרות, שיצאו ראשונים למלחמה, ידעו שיש סיכוי גבוה שהם ייהרגו, כך כל אדם צריך להיות מוכן למסור את עצמו למען עם ישראל. במקום הזה אנחנו נמצאים, ולכן לא מוכנים לעסקת ביש שתגרום לחילול ה' נורא. איננו מפקירים שבויים ונעדרים, אלא מבקשים שאחת ממטרות המלחמה תהיה לחלץ אותם. ישראל יודעת לעשות דברים מורכבים כאלה, היא כבר עשתה את זה באנטבה ובמקרים נוספים. מה שברור לנו, הוא שאיננו מעוניינים במשא ומתן עם האויב, כי אם על שבוי אחד דרשו מעל אלף אסירים, כמה ידרשו עכשיו?"

 

"להסיר כל פחד מהלב"

איך אתם מתמודדים עם המצב אצלכם בבית?

"כשיש תודעה חזקה ואמונה בה', שהאדם נמצא תחת השגחה פרטית, אפשר לקחת את הדברים בשלווה וביטחון. גם לילדים שלנו אנחנו מסדרים את התמונה ומאפיינים להם את החוויה, מה שעוזר ליצור עבורם שקט וחוסן פנימי. אישית, אני מוצא את עצמי עכשיו במצב של עבודת ה' בחוסר וודאות, מה שלא הכרתי עד היום. הרמב"ם, שכתב את הלכות מלחמה, אמר שצריך להסיר כל פחד מהלב ולעסוק אך ורק בעזרת ישראל מיד צר ובכיבוש ארץ ישראל. מי שאכפת לו מההלכה הזו - זה מה שהוא צריך לעשות עכשיו. בחג סוכות ישבנו בסוכה ונטלנו ארבעה מינים, ועכשיו המצווה שלנו היא זו, להיות מלאי עוצמה".

איך לדעתך איתן מרגיש עכשיו?

"איתן גדל בבית הזה וכל הדברים עליהם דיברתי הוטמעו בו באופן עמוק. הוא אדם חזק מאד, פיזית ונפשית, ואין לי ספק שהוא מוכן לחתום על כל מילה שאמרתי עכשיו. איתן היה לוחם בצבא, וברור לי שזה גם מה שהוא רוצה - את ניצחון ישראל".

עם הפדיון לנכדו הבכור, תחושותיו של מור רק מתעצמות. "החיים ממשיכים בטוב, בשמחה, ואנחנו חזקים. מה שחשוב לי לעשות בימים אלה הוא לחזק משפחות נוספות הנמצאות במצב דומה. אם כולנו נהיה חזקים, זה יאיר לכל עם ישראל. העיקר במלחמה הוא הרוח שאיתה הולכים, ועם העמידה האיתנה הזו, נזכה לניצחון ישראל".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלצביקה מוראיתן מור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה