נטורופתיה ורפואה טבעית

ממה נגרם קוצר ראייה, ואיך אפשר לשפר את המצב?

יותר ויותר אנשים, ובעיקר ילדים, יושבים מרותקים שעות ביממה, ביציבה לא נכונה, מול ניירת, ספרים ומסכים שונים, וכל אלה תורמים לנסיגת הראייה

אא

לאחרונה, גילו במחקר של החוג לאופטומטריה במכללת הדסה בירושלים, יחד עם הקרן הדו-לאומית למחקר מארה"ב, כי קוצר ראייה נגרם מחשיפה מועטת לאור יום. המחקר התמקד בתלמידים שלומדים במוסדות חרדיים, ממלכתיים-דתיים וממלכתיים. הם גילו כי שעות לימוד ארוכות והימנעות מאור השמש במהלך היום, עשויות לגרום לקוצר ראייה שמצריך משקפיים בילדות, כאשר בגיל מבוגר יותר זה עלול לגרום חלילה לבעיות שונות כמו גלאוקומה, קטרקט והיפרדות רשתית. המסקנה מהמחקר היא שכדאי לאפשר יציאות תכופות יותר של ילדים לחצר בהפסקות בית הספר (שזכות לימוד התורה תגן על עיני הלומדים!).

זה מחקר אחד, וודאי ישנן סיבות נוספות לבעיות שונות בעיניים. למשל, שיטת "בייטס" היא שיטה שהתגלתה ע"י ד"ר בייטס, שהיה רופא עיניים בארה"ב בראשית המאה הקודמת. ד"ר בייטס מסביר שהראייה היא תהליך דינמי, שמשתנה לעיתים קרובות. מתחים נפשיים ובעיות פסיכולוגיות מדרדרים את הראיה, בעוד חיים מאוזנים שומרים עליה. הבעיה הולכת ומחמירה ככל שמתרחקים מהחיים הטבעיים. בעידן של התפתחות התרבות והטכנולוגיה, יותר ויותר אנשים, ובעיקר ילדים, יושבים מרותקים שעות ביממה, ביציבה לא נכונה, מול ניירת, ספרים ומסכים שונים, וכל אלה תורמים לנסיגת הראייה. ידוע לנו כי ישנם אנשים ששינו את מקום מגוריהם מהעיר העמוסה בניינים המסתירים את הנוף, לכפר, שם ניתן להסתכל לאופק הרחוק, והם דיווחו כי ראייתם השתפרה.

המשקפיים שקבועות על העיניים גורמות לשיתוק התנועות הטבעיות שלהן. במקום שהעיניים ינועו בחופשיות, עם שדה ראיה גדול וכושר הסתגלות גמיש, הן תקועות מאחורי עדשות המשקפיים. בגיל מבוגר מתחיל תהליך של ניוון פונקציות הראייה, ואנשים רבים זקוקים להתערבות כירורגית להצלת הראייה. תלות במשקפיים מנציחה את הליקויים בהן.

מתצפיות שערך ד"ר בייטס בילדים, הוא הגיע למסקנה שניתן לשפר ליקויי ראייה ע"י תרגול נכון של כל פונקציות הראייה, ולהוריד מספרים במשקפיים. השיפור ניכר כבר אחרי מספר שבועות של פעילות יום יומית. זה גם נעשה ע"י קרינת אור טבעי לעיניים, בשעות המוקדמות של הבוקר, שעה אחרי הזריחה, בצורה מבוקרת עם עיניים סגורות. השיטה נפוצה בכל העולם, וגם בישראל. הרצון וההתמדה יעזרו בתהליך זה מאוד. שתזכו לראות רק טוב!

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:ראייהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה