פורום מומחיות

למה הוא כל הזמן לבד?! איפה החברים?

למה הילד הולך אחרי ולא מזמין חברים?

  • ל' תשרי התשפ"ד||עודכן
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בני בן ה-8 הוא ילד מאוד לא עצמאי. הוא לא יודע להעסיק את עצמו, אלא אם באים אליו חברים, אבל זה כמעט לא קורה. אחיו בן ה-7 הוא דווקא ממש הפוך ממנו. הוא בכלל לא צריך אותי, מארגן דברים לבדו ומחפש בכוח שיבואו חברים. מה אפשר לעשות?

ראשית, חשוב מאוד לדעת שהילדים שלנו שונים זה מזה.

כל אחד מהם הוא משהו אחר לגמרי מאחיו, נפרד לגמרי, עם החלטות משלו, עם רצונות משלו, עם דעות משלו וגם עם טמפרמנט אחר.

יתכן שהגדול שלך לא יוצא דופן כל כך, אלא שהילדים שלך פשוט שונים, ולכן בולט לך כל כך שהגדול כל הזמן בודד ומבודד. אותו ילד בודד, אם היה בן יחיד שלכם, לא היה נראה בודד כל כך. כשיש לידו ילד שהוא אנטיתזה שלו, הבדידות שלו וחוסר עצמאותו בולטים מאוד לעין.

יכול להיות שהבן הגדול שלך, מטבעו, הוא מופנם וביישן, והשני מוחצן ופתוח לחברה.

זהו טבע, אופי של אדם.

מה שאת צריכה לבדוק הוא אם הילד הגדול ברוב שעות היום עצוב, או שרוב היום הוא שמח. האם מרוב מופנמותו הוא מסכן ומסתתר, ורודף אחרייך כי מרגיש דחוי חברתית. מצב כזה דורש טיפול. אבל אם הוא שמח וטוב לו, תני לו להיות מי שהוא. (מנוחה פוקס, סופרת ומומחית תהליכי חינוך)

 

תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים