חדשות בארץ

"שכבנו 7 שעות לצד גופות": 3 בנות שניצלו מהתופת - משחזרות

בר, יובל ואדר סיפרו: "החמאס חיכו לנו בחוץ. שמענו אותם מטעינים נשקים, מוציאים נצרה של רימונים ומדליקים מדורה. עד שהמחלץ לא אמר 'אבא שלך ברכב', לא חשבנו שאלה אנשים שלנו. אלוקים שמר עלינו"

  • ל' תשרי התשפ"ד
(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

בזמן שהמלחמה נגד החמאס נמשכת, נמשכים השחזורים של ניצולים ששרדו את התופת. בר, יובל ואדר הן שלוש ישראליות שהצליחו לשרוד אחרי שמאות מחבלים נכנסו לישראל וטבחו בחברות שלהן. לטענתן, הנס קרה אחרי ששכבו כשבע שעות עם עוד 40 איש במיגונית שמצאו במקרה בזירה, כשרק 10 אנשים יצאו משם בחיים. "אלוהים שמר עלינו", אמרו בסוף השבוע הבנות בשיחת שחזור עם חדשות 12.

יובל הבינה שהסיכוי שלה להינצל הוא קטן. היא התקשרה לאביה והתחננה שישלח לה עזרה. בשיחת הטלפון הזאת, אמר לה אביה דבר אחד: "תתחבאי. תהיי פני מתה, בת שלי".

"הם חיכו לנו בחוץ. הם לא השאירו אותנו לרגע אחד לבד. שמענו אותם מטעינים נשקים, מוציאים נצרה של רימונים, מצפצפים עם הרכבים בחוץ, מדליקים מדורה. כל הזמן היו בתנועה. הם לא השאירו אותנו רגע לבד", סיפרו. "לא היה אפשר לנשום. דאגתי להגיד לכולם לשחק פני מתים, אנחנו מתים עכשיו. אנחנו לא חיים. המילים שלו היו מדויקות. המחבלים כל הזמן היו בתנועה עם הרכבים שלהם. היינו צריכים להיות בדממה".

אחרי מספר שעות, הגיעו אזרחים לחלץ אותן. חברותיה סיפרו כי "גם כשאותו אדם הגיע לחלץ אותנו, וצעק לנו לצאת החוצה, הסתכלנו אחת על השניה ולא האמנו שמישהו הגיע לחלץ, או שזה מחבל שמנסה למצוא טקטיקה להוציא אותנו החוצה. עד שהוא לא אמר 'אבא שלך ברכב', לא חשבנו שאלה אנשים שלנו. באו אזרחים וחילצו אותנו בטנדר. אלה 7 שעות שהיו נצח, שבהן היינו מוקפות בגופות. אלוקים שמר עלינו".

תגיות:ניצוליםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה