חדשות בארץ

הלילה: צה"ל תקף 750 מטרות ברצועה ועצר פעילי חמאס בכירים ביו"ש

תקיפת צה"ל הלילה ברצועה הוגדרה כ"עוצמתית ביותר" מאז תחילת המלחמה. בכירי חמאס הפעילים בישראל נעצרו והועברו לחקירה בשב"כ. קריאה לישראלים בחו"ל לגלות ערנות מחשש לניסיונות לפגוע בהם

תקיפה בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)תקיפה בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

צה"ל מסר הבוקר (שישי), כי במהלך הלילה ושעות הבוקר המוקדמות מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו 750 מטרות צבאיות של ארגון החמאס ברצועת עזה. התקשורת הפלסטינית דיווחה כי מדובר בתקיפה העוצמתית ביותר מאז תחילת המלחמה.

בין היתר הותקפו מנהרות תת-קרקעיות, מתחמים ומוצבים צבאיים, בתי בכירים ששימשו כמפקדות צבאיות, מחסני אמל"ח וחדרי קשר. ההערכה היא כי עשרות פעילי חמאס וג'יהאד אסלאמי נהרגו.

על פי דובר צה"ל הושמד בניין מטה המודיעין של החמאס, וכן 12 בניינים רבי-קומות בהם הוקמו תשתיות צבאיות של ארגון הטרור.

סגן-אלוף ע', מפקד טייסת 133, שהוביל את תקיפת הבניינים, אמר: "תקיפות הטייסת ברצועת עזה שיתקו נכסים חיוניים לאויב ובכך פגעו בו בצורה מהותית. נמשיך להגן על עם ישראל ולתקוף בעוצמה ובדיוק".

במקביל לתקיפות הבניינים, חוסלו שלושה פעילי מרגמות של ארגון הטרור חמאס בשטח רצועת עזה. הפעילים סוכלו במפקדה צבאית בעיר עזה, ממנה שוגרו פצצות מרגמה לעבר שטח מדינת ישראל.

אזהרה לישראלים השוהים בחו"ל

המטה לביטחון לאומי שבמשרד ראש הממשלה, יחד עם משרד החוץ, הוציאו הנחיה לישראלים השוהים בחו"ל לגלות ערנות, מחשש שארגוני טרור, או תומכי חמאס, ינסו לפגוע בהם. זאת על רקע קריאה של הנהגת חמאס לכלל תומכיהם בעולם לקיים "יום זעם" ולצאת ולפגוע בישראלים וביהודים.

המטה ממליץ לכלל הישראלים השוהים בחו"ל לגלות ערנות, להתרחק מהפגנות ומחאות, ובמידת הצורך להתעדכן עם כוחות הביטחון המקומיים אודות הפגנה או אירועי הפרת סדר אפשרית בסביבתם.

בכירי חמאס ביו"ש נעצרו לחקירה

כוחות צה"ל פועלים מדי יום למעצר מבוקשים ופעילי טרור ברחבי יו"ש, והלילה בוצעו מעצרים של 18 פעילי חמאס מקרב הנהגת הארגון בשטחי הרשות הפלסטינית. בין העצורים אחד מבכירי החמאס, וחבר המועצה המחוקקת ברשות הפלסטינית.

תגיות:מלחמהעזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה