חדשות בארץ

לראשונה במלחמה: חיסול בכירים בהנהגת החמאס

צה"ל תוקף בעוצמה ברצועה ולראשונה חוסלו שני בכירים בהנהגת ארגון הטרור: ג'ואד אבו שמאלה, שר הכלכלה האחראי על גיוס כל כספי הארגון, וזכריה מועמר, חבר ההנהגה המדינית

תקיפה בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)תקיפה בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

צה"ל התיר היום (שלישי) לפרסום כי כלי טיס חיסל הלילה את ג'ואד אבו שמאלה, שר הכלכלה של חמאס וחבר הלשכה המדינית. כחלק מתפקידו ניהל אבו שמאלה את הכספים בארגון הטרור, וייעד את הכספים למימון והכוונת טרור בפנים הרצועה ומחוצה לה. על פי גורמי הביטחון, הוא החזיק בעבר בתפקידים ביטחוניים בחמאס, וכחלק מתפקידו הוביל פעולות שמטרתן לפגוע באזרחים במדינת ישראל.

בפעולה נוספת, שהתבצעה בצהריים בחאן יונס, חיסל צה"ל את חבר הלשכה המדינית של חמאס, זכריה מועמר, ראש משרד היחסים הלאומיים בלשכה המדינית. בתוקף תפקידו היה מועמר אחראי על קבלת החלטות ברצועה, תפעול קשרי הפנים ותיאום בין הארגונים ברצועה.

אבו מעמר היה ידוע כמקורב ליחיא סינוואר, וכחלק מתפקידו פעל רבות על מנת להסית ולפעול כנגד ריבונות מדינת ישראל. הוא השתייך לפורום הבכיר בחמאס, ובכך היה מעורב בקבלת ההחלטות של ארגון הטרור ותכנון פעולות רבות נגד ישראל.

דובר צה"ל הוסיף כי גלי התקיפה הנרחבים ברצועה נמשכים, ועשרות מטוסי קרב תקפו מעל 100 מטרות בשכונת אל פורקן בעזה. שכונה זו מוגדרת "כקן טרור" של החמאס, וממנה יוצאות לפועל פעולות טרור רבות נגד ישראל.

כמו כן, במרחב רפיח הותקפה מנהרה תת-קרקעית שיועדה להברחת ציוד ואמל"ח. יעד חמאס הותקף גם במרחב ג'באליה.

תגיות:עזהחמאסחיסול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה