חדשות בארץ

המשטרה למשפחות הנעדרים: אל תנתקו את המכשירים הסלולריים

ברשתות החברתיות הופצו הודעות שקריות הקוראות למשפחות לנתק את המכשירים. מפעילת טלגרם נענתה בשלילה לבקשת ישראל לחסום קבוצות מסרים של החמאס

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משטרת ישראל פרסמה בצהריים (שלישי) קריאה למשפחות שיקיריהן מוגדרים נעדרים, שלא לנתק את מכשיריהם הסלולריים מחברות התקשורת. זאת לאחר שברשתות החברתיות הופצו הודעות שקריות, הקוראות לכל ישראלי שבן משפחתו נעדר לפנות לחברה ולנתק את המכשיר.

בהודעת המשטרה נמסר: "אנו מבקשים מהציבור להשאיר מכשירים ניידים של נעדרים פועלים ומחוברים – בשעות האחרונות מופצות המלצות מטעות למשפחות הנעדרים לנתק דרך חברות הסלולר את קווי הטלפון של יקיריהם או לכבותם. מידע זה מטעה ועלול לסכל את איתור הנעדרים".

לא מן הנמנע שחמאס עומד מאחורי כתיבת ההודעות השקריות וזאת כדי למנוע מעקב אחר שידור אותות המכשירים. על פי גורמי מודיעין במשטרה, "חמאס מנסה בכל דרך להפעיל לחץ פסיכולוגי וגם לגרום לכך שנתקשה לבצע מעקב טכנולוגי".

גורמים במשרד התקשורת בישראל פנו היום לחברה המפעילה את אפליקציית טלגרם וביקשו ממה לפעול להסרה וחסימה של קבוצות מידע ודיון שמשרתות את החמאס, הג'יהאד האיסלאמי והחיזבאללה, או פועלות מטעם ארגוני הטרור השונים. טלגרם נענתה בשלילה והודיעה כי לא תעשה זאת.

המשטרה הגבירה את הפעילות נגד מסיתים ברשת

13 חשודים נעצרו על ידי שוטרי מחוז ירושלים בימים האחרונים בחשד להסתה או תמיכה בטרור. המדובר בערבים ישראלים שהעלו ברשתות חברתיות השונות תכנים המסיתים לטרור ולאלימות, וגילויי אהדה למעשיו הרצחניים של ארגון הטרור חמאס. אחרים הסיתו במסגדים.

כך למשל, אמש נעצר חשוד בשנות ה-40 לחייו תושב שועפאט, שהסית וכרז במסגד למתפללים, להתנגד לרשויות מדינת ישראל וכרז דיברי הסתה ותמיכה במעשיו הרצחניים של ארגון טרור חמאס. החשוד נעצר על ידי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים ויובא היום לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט.

בנוסף, נוטרו על ידי שוטרי מחוז ירושלים, פרסומים ברשתות החברתיות של שני חשודים בשנות ה- 20 לחייהם תושבי עיסאוויה. אחד החשודים מצולם בסרטון עם חפץ הנחזה כאמצעי לחימה כשברקע נשמע שיר עם דברי הסתה כנגד מדינת ישראל ודברי שבח והלל לחמאס.

תושבת מזרח ירושלים בת 40 נעצרה לאחר שפרסמה גילויי שמחה למעשיו הרצחניים של החמאס ודברי הסתה כגון: "אלוהים עשה שזה יהיה יום הכיבוש, בוקר של שחרור קרוב. זו הייתה הבטחה שהתמלאה". בחיפוש שנערך ברכבה אותרו ונתפסו מסמכים עם דיברי הסתה, עידוד ותמיכה בארגוני טרור. החשודה נעצרה על ידי השוטרים והיום תובא לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרה.

תגיות:מלחמהמשטרהסלולר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה