טורים אישיים - כללי

החיילים שלנו צריכים עזרה עכשיו – בואו נתגייס!

"תגיד", שאלתי אותו, "מה חסר לצבא עכשיו? במה הוא צריך עזרה?". לא המתנתי לתשובה שלו, והמשכתי: "אולי אתה יודע איך עוצרים טילים וגורמים להם ליפול בשטחים פתוחים?"

(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

הוא ניגש אלי, ככה באמצע הרחוב. "תגיד, מה יהיה אתכם? מתי תתעוררו? אתם לא מבינים שצריך להתגייס עכשיו ולעזור לחיילים? ללכת ולאחוז בנשק? לא מספיק עם ההשתמטות הזו כבר?". הסתכלתי לו בעיניים, ראיתי שהוא שואל באמת, באמת שואל.

והוא המשיך: "הצבא שלנו, צה"ל העוצמתי והחזק, הביטחון שלנו, ואתם לא חלק מזה? ו... די אתם עם הדיבורים שלכם... הילד שלך נמצא בעזה, שאתה מדבר?!".

התבוננתי בשקט ואז הבנתי את הבעיה האמיתית. זה בדיוק כמו עם החמאס: דיבורים יפים, מתייפייפים, הולכים מסביב ולא אומרים את האמת לאמיתה ללא פחד. ואז פתאום היא מכה לך בפרצוף.

האמת לא צריכה עורכי דין ולא צריכה עזרה, יש לה כוח בפני עצמה, אז החלטתי לתת לה לדבר.

"תגיד", שאלתי אותו, "מה חסר לצבא עכשיו? במה הוא צריך עזרה?". לא המתנתי לתשובה שלו, והמשכתי: "אולי אתה יודע איך עוצרים טילים וגורמים להם ליפול בשטחים פתוחים? אולי אתה יודע איך מייצרים כוחות רוחניים שעוטפים חיילים שיוצאים להילחם בשטח? אתה יודע איך עושים את זה?".

הוא השתתק והביט בי מופתע וקצת מבולבל, ואמר: "לא הבנתי – אתה יודע איך לייצר כוח רוחני עוצמתי שמיימי שיגן על החיילים בכניסה לעזה, למשל?". הסתכלתי אליו בכאב, ואמרתי לו: "לא שמת לב שחומת ההגנה הרוחנית והשמיימית שלנו נסדקה? ממתי טילים פוגעים והורגים? ממתי?! התרגלת שהם נופלים בשטחים פתוחים?! התרגלת שיש "נפילות", מין מושג חדש כזה?

ממתי יש גדר מנייר סביב עזה? ממתי? ממתי מאות מחבלים מצליחים להיכנס ומטיילים כאן שעות? ממתי הם מצליחים לרצוח בקלות כזו, ועוד במאסות?! היה גלעד שליט אחד וכל העולם השתגע, עכשיו יש 150 "גלעד שליט"? למה זה קורה? חסרים לצה"ל חיילים עם נשק? אתה בטוח? אולי עזרה משמיים חסרה לו? אוהו, כמה חסרה לו!

"כמה אנשים בישראל אתה מכיר שיכולים לייצר כוחות רוחניים כאלו, ולהוריד עזרה שמיימית כזו?".

הוא מסתכל עלי, עדיין במבט שואל, ואני ממשיך: "תעצור שנייה ותתבונן, הרי אתה יודע שהתורה היא אמת, יש הוכחות לכך למכביר, היהדות זו לא אמונה. והרי ללא התורה אין לך בכלל זכות להיות כאן ולעמוד מול האויבים שלנו. כל השהות שלנו היא כאן מכוח התורה, והיא זו שעומדת ומסבירה וצועקת וזועקת לך ולכולנו: רק העוצמה האדירה של הכוח הרוחני שנוצר על ידי לימוד תורה הוא זה שיכול ליצור את חומות המגן השמיימיות הללו, רק העוצמה האדירה של ספר תהילים, רק העוצמה האדירה של תפילות מעומק הלב.

"למה אין חיל מסודר בצה"ל שעושה שברצינות אמיתית מושיב על כל חייל שיוצא לשטח בחור ישיבה שיתפלל עליו וילמד להצלחתו באופן אישי? למה משאירים את התפקיד הכי חשוב מוזנח ופרוץ ליוזמות פרטיות?

"נכון, צריך פיזית להיכנס, צריך להילחם. אבל תחשוב רגע, תתבונן, אתה אדם חכם – אתה יודע מי יפתיע אותך מאחור בקרב? אתה יודע אם תצליח ללחוץ בזמן הנכון על ההדק? אתה יודע אם תצליח לפגוע? ולפגוע בדיוק בנקודה שתחסל את המחבל? איך תינצל ממארבים? איך תינצל ממוקשים? איך? הם מחכים בכל פינה. עוד מעט נכנסים לעזה – אלפי סמטאות, אלפי מארבים, במי תבטח? איך תשיג מודיעין מזוקק ללא עזרה שמיימית? איך תהיה השגחה פרטית לסוכני השב"כ שלנו ולחיילים שלנו שם בתוך התופת?

"תתבונן, אתה לא בן אדם שטחי. זה לא צחוק. אלה החיים של כולנו.

"כל אחד יכול ליצור כוחות רוחניים כאלו, כל אחד יכול להחזיק ספר תהילים, להיכנס לישיבה הקרובה וללמוד ללא הרף מבלי לוותר לרגע, במשמרות! משניות, גמרא, מדרשים מה שאתה מסוגל, כל אחד יכול וצריך! להתפלל ולצעוק לה' מקירות לבו ובכל כוחו – לא צריך להיות חרדי בשביל זה, אבל כן צריך להיות רציני בשביל זה, ולמסור על זה את הנפש.

"ואתה יודע מי הסיירת שלנו? מי אלו שמייצרים את מירב הכוחות ומיטב העוצמות הרוחניות?

"חשבת פעם איזה כוח רוחני עצום מייצר נער יהודי שבוחר לשמור על עצמו בקדושה, שלא נוגע בטלפונים, לא רואה סרטים ושמור אפילו מהסתכלויות על נשים, שלא לדבר על דברים אחרים?

"הכוח המהווה את היקום הוא כוח הבחירה. בשביל זה נוצרנו. אתה יודע איזה אנרגיות אדירות מושך בן אדם כזה לכאן? באיזו הגנה הוא עוטף כל מי שסביבו?

"ואם אותו אחד גם יושב עכשיו וזועק בדם לבו תהילים? ואם הוא יושב ולומד תורה ללא הרף, אתה קולט איזה כוח יש ללימוד התורה שלו? אתה ברצינות רוצה להוציא אותו מהחיל הלוחם העוצמתי, ולשלוח אותו להחזיק נשק? בלי שום הגנה שמיימית, רק לוחמה גשמית?! מי יגן על הילד שלך שנמצא בעזה??? מי?! מי ייתן לו מעטפת של שמירה?!".

"וכמה כאלו יש לנו? מעטים! כל האברכים כולם יחד זה בקושי 100 אלף אנשים, וכל בחורי הישיבות ביחד זה בקושי 80 אלף, ואני כולל בתוכם 40 אלף ילדים מגיל 14... בישיבות קטנות.

"תתעוררו, אל תתנו לשטיפות המוח לבלבל אתכם. תארגנו את הילדים, את הנוער, במשמרות, לעזוב הכל ולשבת ללמוד תורה בחירוף נפש, במקום להיות דבוקים לחדשות ולייצר עוד חרדות".

מה הילדים שלך עושים עכשיו?

הרב יוחנן ויוכי דנחי הם תומכים רגשיים רב תחומיים ומנחי הורים, מומחים למשמעת וסמכות, שיטת אימהות מודעת.

תגיות:טורים אישייםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה