חדשות בארץ

דיווח: איראן סייעה לחמאס; איחוד האמירויות מגבה: "נגעלים מחטיפת ישראלים"

לפי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", גורמי ביטחון איראניים עזרו לחמאס בתכנון מתקפת הפתע. איחוד האמירויות הביעה תמיכה בישראל: "התקפות חמאס נגד אזרחים ישראלים הן הסלמה חמורה"

  • כ"ד תשרי התשפ"ד
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גורמי ביטחון איראניים עזרו לחמאס בתכנון מתקפת הפתע נגד ישראל ונתנו "אור ירוק" למתקפה - כך דיווח הלילה (בין ראשון לשני) העיתון "וול סטריט ג'ורנל". על פי הדיווח, המסתמך על גורמים בחמאס ובחיזבאללה, קצינים במשמרות המהפכה האיראניים היו מעורבים, יחד עם חמאס, מאז חודש אוגוסט בתכנון המתקפה המשולבת מהקרקע, מהאוויר ומהים.

משלחת איראן באו"ם פרסמה הצהרה, שהכחישה את הטענות: "אנחנו תומכים בפלסטין ללא סייג. עם זאת, אנחנו לא מעורבים בתגובה הפלסטינית, שבוצעה על ידי פלסטין עצמה בלבד. ההצלחה של המבצע נבעה מכך שמדובר בהפתעה, מדובר בכישלון הגדול ביותר של ארגוני הביטחון הישראליים".

איחוד האמירויות הפכה למדינה הערבית הראשונה לגנות את הפלישה של חמאס לשטחי מדינת ישראל. בהודעה של משרד החוץ האמירתי נכתב: "התקפות חמאס נגד אזרחים ישראלים הן הסלמה חמורה. אנחנו נגעלים מהדיווחים על חטיפת אזרחים ישראליים מבתיהם ולקיחתם כבני ערובה. אזרחים זכאים להגנה לפי החוק הבינלאומי". בצרפת ממשיכים להביע הזדהות עם ישראל ומגדל אייפל בפריז הוחשך הלילה.

באל-ג'זירה דווח הלילה כי 18 פלסטינים נהרגו בהפצצה ישראלית ברפיח שבדרום רצועת עזה, בהם בכיר בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית. חמישה פלסטינים נהרגו בתקיפה אווירית של צה"ל מזרחית לחאן יונס. עד כה דווח על 436 פלסטינים שנהרגו ברצועת עזה. במקביל, דווח על תקיפות נוספות של צה"ל בסג'עייה מזרחית לעזה.

מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף משנה יהונתן שטיינברג הי"ד, שנהרג בהיתקלות עם מחבל סמוך לכרם שלום, הובא הלילה למנוחות. אביו, דני, ספד לו: "יוני היקר בנינו, יוני היקר הבעל המסור, יוני היקר האבא האהוב, נפל בדרך למיצוי משימתו. לאחר שסיימת את לימודייך בתיכון התגייסת לנח"ל ועלית בסולם הדרגות כאשר מכל עבר אנחנו מקבלים מסרים של הערכה רבה, הצנעה הייתה נר לרגיל, כל מעשיך היו בבחינת מים שקטים חודרים עמוק - וחדרת עמוק בנחישות אך בעדינות לליבות הסובבים אותך".

המשטרה עצרה הלילה שני חשודים תושבי מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייהם, סמוך לבית כנסת בפסגת זאב, כשברשות אחד מהם נתפס סכין, כיפה ושרשרת מגן דוד. הם הועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

תגיות:מלחמהאיראןחמאסחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה