חדשות בארץ

צה"ל: יש עדיין אויב בשטח ישראל. שמים עין על החיזבאללה

במספר מוקדים בשטח ישראל מתנהלים הערב קרבות מול מחבלים, ועל פי צה"ל מאות אנשי חמאס וג'יהאד נהרגו. חיל האוויר ביצע 800 תקיפות בעזה

תקיפה היום בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)תקיפה היום בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

(עדכון: 19:46)

צה"ל מאשר הערב (ראשון) שיש עדיין בתוך שטח ישראל אנשי חמאס וג'יהאד איסלאמי ומתנהלים מולם קרבות. על פי דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, לוחמי צה"ל הרגו מאות מחבלים ולקחו עשרות בשבי. כמו כן חיל האוויר ביצע עד כה כ-800 תקיפות בעזה.

לדברי הגרי, "במהלך השעות אחרונות לוחמים כוחותינו במרחב עוטף עזה ופועלים כדי לגן על תושבים ולטהר ממחבלים. עדיין יש אויב בשטח, חלקו נהרג וחלקו עדיין מסתובב. אנו גם שמים עין על החיזבאללה". זאת לאחר שהארגון הלבנוני -איראני שיגר מספר מרגמות לעבר עמדות צה"ל בגבול הצפון וצה"ל הגיב בירי ארטילרי וירי טנקים.

דובר צה"ל הוסיף כי "כוונתנו היא להשתלט על כל מוקדי הלחימה. צה"ל השיג שליטה במוקדי החדירה לשטח ישראל. יש לחימה וקרבות הרואיים לחילוץ בני ערובה שמתרחשת גם כעת ובמהלך כל הלילה. במהלך הלחימה מפקדים ולוחמים נפלו בקרבות ואזרחים נרצחו. אנחנו מפנים ישובים. המשימה שלנו ביממה הקרובה להגיע לפינוי של כל תושבי העוטף. הפינוי הזה צריך להיות בטוח, לסרוק את השטח. נסיים את המשימה הזאת ביממה קרובה. יש עשרות אלפי לוחמים במרחב כל העוטף. נמשיך ונגיע לכל ישוב וישוב עד שנהרוג את כל המחבלים שנמצאים בשטח ישראל".

"המוכנות שלנו נמצאת בכל הגזרות", אמר. "גם ביו"ש, אנחנו ערוכים חזק ועיבינו את המרחב. אנו מסתכלים על כל זירת המלחמה והמוכנות שלנו היא לכל זירה. מי שיתקוף את מדינת ישראל, צה"ל יגיב והוא ישלם מחיר כבד מאוד".

על פי צה"ל, עשרות מטוסי הקרב שהשתתפו בתקיפה בעזה הטילו עשרות טונות של פצצות. אחד המוקדים העיקריים לתקיפות היה שכונת בית חאנון, שלדברי צה"ל משמשת כ"קן טרור עבור חמאס" וממנה יוצאות לפועל פעילויות רבות נגד ישראל, גם במסגרת הלחימה בימים האחרונים.

במקביל, הותקפה מנהרת טרור מבצעית ששימשה את ארגון הטרור חמאס. ֶהמנהרה ממוקמת מתחת לבניין רב קומות בדרג' פאתח שבצפון העיר עזה. בסמוך למנהרה יש מסגד, "מה שמוכיח" לדברי צה"ל "בפעם נוספת כי ארגון הטרור חמאס מנצלים אתרים קדושים ואוכלוסייה אזרחית על מנת לקדם טרור".

דובר צה"ל התייחס, בתדרוך לתקשורת, לשאלה לגבי התהיות הקשות שעולות מחדירת מאות מחבלים לשטח ישראל ואמר: "יש מקום לשאלות קשות והציבור הישראלי זכאי לתשובות. קודם נכה את האויב וננצח ואחר כך נתחקר".

יש לציין כי הלחימה בתוך ישראל, בעוטף עזה, מתמקדת הערב בעיקר באזור מפלסים, כרמיה, סופה, כיסופים, בארי, מגן וחולית, אולם ישנם עוד מספר מוקדים. ארגוני הטרור מנסים להכניס עוד ועוד כוחות, דרך מעברי הגבול הפרוצים, אולם נתקלים בהתנגדות של צה"ל.

המועצה האזורית אשכול הודיעה על עצירת הפינויים מהיישובים בשל חשש ממספר אירועים ביטחוניים על כביש 232 ובמספר ישובים במועצה. התושבים נקראו להישאר בבתיהם. צה"ל ביקש הערב מתושבי מפלסים ושדרות שלא לצאת מהבית.

גלנט: "כללי המלחמה השתנו, נכה בעזה כפי שטרם נראה"

שר הביטחון יואב גלנט ביקר אחר הצהריים באופקים ומסר הצהרה לתקשורת. "כללי המלחמה השתנו, נכה בעזה כפי שטרם נראה. אנחנו אחראים לכך שאת הפעולה הזאת יזכרו בעזה לחמישים השנים הבאות ויצטערו על כך שהם החלו בה".

דריכות בצפון וביו"ש

צה"ל ממשיך להיות דרוך בצפון הארץ ומעבר לתגבור כוחות הכוננות הגבוהה נמשכת, מחשש שחיזבאללה ינסה לנצל את הלחימה בדרום ו"לחמם את הגזרה". נודע כי גורמים מצרים העבירו מסר לישראל לפיו החיזבאללה הבטיח לחמאס כי במידה וישראל תתקוף קרקעית בעזה, הארגון השיעי יפתח בהתקפה על יישובי צפון ישראל.

גם ביו"ש צה"ל שומר על כוננות גבוהה וגורמי מודיעין לא שוללים את האפשרות שמחבלים ינסו "לחקות" את הפעילות של החמאס בדרום, קרי ניסיון חדירה ליישובים, לקיחת בני ערובה ועוד.

תגיות:מלחמהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה