חדשות יהדות

עת צרה ליעקב: מועצת חכמי התורה במכתב לציבור בעקבות המלחמה בדרום

"בעת הזו, עת צרה ליעקב, על כל אחד ואחד להתחזק בביטחון ובאמונה כי לא יטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב". חברי מועצת חברי התורה בקריאה לציבור להתחזקות רוחנית ותשובה, להרבות בלימוד תורה ובתחנונים לרחמי שמים

הרב דוד יוסף (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)הרב דוד יוסף (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

חברי מועצת חכמי התורה פרסמה היום (ראשון) מכתב לנוכח המלחמה הקשה בדרום הארץ. בין הדברים הורו חכמי התורה: להתחזק בביטחון ואמונה, לפשפש במעשינו ולשוב בתשובה וכל אחד יודע במה עליו להתחזק, להתחזק בלימוד התורה ולשוב לאלתר להיכלי התורה, ולהרבות בתפילה ובתחנונים לישועת הכלל והפרט, לרפואת כל הפצועים והנפגעים ולגאולת השבויים. להלן המכתב במלואו:

"הורינו בזעקנו לך,

פלגי מים תרד עינינו על שבר בת עמי, אשר תצלנה אוזניים לשמע הרעה הגדולה אשר באה עלינו, שקמו עלינו אויבנו, אמרו לכו ונכחידם מגוי ולא ייזכר שם ישראל עוד, חס ושלום. ולדאבון לב התקיים 'והשבתי כל משושה חגה חדשה ושבתה וכל מועדה', על אלה אני בוכיה עיני עיני יורדה מים, לבי לבי על חלליהם מעי מעי על הרוגיהם.

בעת הזו, עת צרה ליעקב, על כל אחד ואחד להתחזק בביטחון ובאמונה כי לא יטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב. ונאמר 'אם תחנה עלי מחנה לא יירא לבי אם תקום עלי מלחמה בזאת אני בוטח'.

עלינו לפשפש במעשינו ולשוב בתשובה שלמה אל אבינו שבשמים, וכל אחד יאמר כמאמר יונה הנביא 'בשלי הסער הגדול הזה' ולב יודע מרת נפשו. וכבר הורנו רבנו הרמב"ם את הדרך (הלכות תעניות פרק א): "מצות עשה מן התורה לזעוק ולהריע בחצוצרות על כל צרה שתבוא על הציבור... ודבר זה מדרכי התשובה הוא, שבזמן שתבוא צרה ויזעקו עליה ויריעו ידעו הכל שבגלל מעשיהם הרעים הורע להן, ככתוב "עונותיכם הטו" וגו'. וזה הוא שיגרם להם להסיר הצרה מעליהם".

כבר הובטחנו, כי בזמן שהקול קול יעקב מצוי בבתי כנסיות ובתי מדרשות, אין הידיים ידי עשו, ועל כן חובה עלינו להתחזק בכל עוז בעסק התורה הקדושה, שהיא אגוני מגנא ואצולי מצלא [= מגנה ומצלה]. בני כלל הישיבות הקדושות ואברכי הכוללים ישובו לתלמודם לאלתר, וזמן חורף ייפתח בהתחזקות עצומה ובהתמדה בתורה ותפילה, בכפוף להנחיות הרשויות ופיקוד העורף.

תולעת יעקב אין כוחה אלא בפיה, עלינו להרבות בתפילה ובתחנונים לישועת הכלל והפרט, לרפואת כל הפצועים והנפגעים ולגאולת השבויים. ויהי רצון שיקויים בנו מקרא שכתוב "יתן ה' את אויביך הקמים עליך נגפים לפניך", ונראה עין בעין בישועת ה' ובגאולה השלמה בחסד וברחמים.

החותמים בצערייך ירושלים ובציפייה לישועת ה',

מועצת חכמי התורה"

תגיות:דברי חיזוקמלחמה בדרוםמועצת חכמי התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה