חדשות בארץ

מפקד חיל האוויר הקציב סוף לסרבנות: מי שלא יתייצב לשירות – יודח

האלוף תומר בר קבע את ה-17 באוקטובר כתאריך הסופי שבו יכולים אנשי החיל המשרתים במילואים לחזור בהם מאי ההתייצבות, אותה החלו עקב התנגדותם לרפורמה המשפטית. החיל יערוך תרגיל רחב עם צבאות זרים

  • י"ט תשרי התשפ"ד
אא

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, קבע היום (רביעי) את ה-17 באוקטובר כתאריך האחרון שבו יוכלו אנשי מילואים, בעיקר טייסים, להודיע לצבא על חזרתם לשירות פעיל. המדובר ברשימה של אנשי צבא במילואים שסירבו להתייצב עקב התנגדותם לרפורמה המשפטית. האלוף בר קבע כי מי שלא יתייצב – יודח.

בתאריך בו נקב יכנס בר דיון של כל מפקדי הטייסות, במהלכו יידרשו לספק לו תמונת מצב של כשירות הטייסים ושל מצב כוח האדם. התאריך נבחר, בין היתר, בשל תרגיל רחב היקף שייערך בסוף החודש בשמי הארץ, בו ייטלו חלק חילות אוויר זרים.

בצה"ל מבקשים להבין מה רמת הכשירות של הטייסים ואנשי הצוות שלא התייצבו, חלקם מזה חודשיים ואף יותר, וכן לדעת אם מאלו הרשומים כמתנדבים יש כאלה שרוצים להמשיך את השירות או לפרוש.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל בכלל, וחיל האוויר בפרט, מחויבים להבטחת כשירות ומוכנות צה"ל. מפקדי צה"ל עומדים בקשר רציף עם אנשי המילואים, במטרה לשמור על כשירות צה"ל ולייצר תמונת כשירות מהימנה ומדויקת. כחלק מכך, מפקד חיל האוויר הנחה על ביצוע שיחות לאנשי המילואים בחיל, שמטרתן מיפוי תמונת הכשירות של החיל והחזרת משרתי מילואים לשירות מילואים, בטרם פגיעה בכשירותם".

בתרגיל האווירי המתוכנן צפויים ליטול חלק צוותי אוויר של ארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה ומדינות נוספות. מטרת התרגיל היא שיפור שיתופי הפעולה בין הצבאות בתקיפת מטרות ארוכות טווח, הגנה מפני מערכות יירוט וקרבות אוויר.

תגיות:חיל האווירסרבנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה