חדשות בארץ

ישראל זעירא: "עיריית ת"א מונעת מאיתנו לעשות הקפות שניות"

מנכ"ל "ראש יהודי" טוען, כי העירייה ממשיכה לנסות ולטרפד קיום תפילות ומצוות החגים. על מפגיני השמאל: "מחפשים תירוץ לתקיפה בתפילת יום הכיפורים. מנענו מלחמת אחים ולא הגבנו לפורעים ולבריונים"

  • י"ט תשרי התשפ"ד
אילוסטרציה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
אא

בעמותת "ראש יהודי" ממשיכים להיאבק במטרה לקיים את ההקפות השניות המסורתיות בעיר, בזמן שעיריית תל אביב מתנגדת.

"העירייה מנעה מאיתנו להקים סוכה וכעת אוסרת לקיים את אירוע השמחה הגדול של ההקפות השניות", אמר מנכ"ל הארגון ישראל זעירא בריאיון היום (רביעי) לחדשות 12. "אלפים אמורים להגיע. כרגע זה עומד בעתירה בבית המשפט המחוזי בתל אביב. השופט ביקש להגיע להסכמות, אבל העירייה התנגדה לכל הצעה. מעולם לא הפרנו חוק. הדגלים זה לא הפרת חוק. היה ניתן לעבור מתחת לדגלים וביניהם. דגל ישראל אווירי אחד זה תירוץ להכות ב'ראש יהודי', אבל לא תירוץ לבטל שמחת תורה".

בהמשך השמיע זעירא את גרסתו לטענות לפיהן העמותה שלו הייתה שותפה ל"מלחמת אחים". "מנענו מלחמת אחים ולא הגבנו לפורעים ולבריונים", אמר. "אנחנו לא מתביישים במה שאנחנו רוצים. אנחנו רוצים שהעם יחזור בתשובה. הפצת תורה היא דבר לגיטימי, ואנחנו עושים את זה בלי גרם של כפייה ופרובוקציות. מעולם לא הסתרנו את זה". בהתייחסו למפגינים, הוסיף: "הם מחפשים תירוץ ולגיטימציה לתקיפה בתפילת יום הכיפורים. הם אומרים ש'ראש יהודי' זה 'ארגון נוראי ומיסיונרי'. זה שטויות והעברת האשמה. אנחנו מחפשים אחדות ואהבה, בטח שלא ריב. לא לכפות, ובטח שלא יכפו עלינו".

כזכור, עיריית תל אביב שללה את ההיתרים שנתנה ל"ראש יהודי" להקמת סוכה בעיר. בתגובה פנה הארגון לבית המשפט וביקש צו ביניים נגד ההחלטה. השופט מגן אלטוביה דחה את הבקשה, אולם ביקש מהעירייה להידבר עם "ראש יהודי" על מנת להגיע להבנות.

תגיות:יום הכיפוריםהקפות שניותראש יהודימלחמת אחיםישראל זעירא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה