חדשות בעולם

איראן וחיזבאללה נגד סעודיה: "נורמליזציה עם ישראל משמעותה חיזוק האויב"

חסן נסראללה גינה את ההתקרבות בין סעודיה לישראל וכינה הסכם עתידי כ"מסוכן". גם האיראנים יצאו נגד הסעודים: "נורמליזציה היא מעשה ריאקציוני ורגרסיבי עבור כל ממשלה בעולם המוסלמי"

חסן נסראללה (צילום: shutterstock)חסן נסראללה (צילום: shutterstock)
אא

(עדכון: 16:58)

איראן וחיזבאללה אינן מרוצות מההתקרבות בין ישראל לסעודיה ומהאפשרות ששתי המדינות יחתמו על הסכם נורמליזציה. מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, תקף היום (שלישי) ישירות את סעודיה ואמר: "יש לגנות כל מדינה שעלולה לחתום על הסכם נורמליזציה עם ישראל ולהוקיע את התנהגותה. המוסלמים חייבים לשאת באחריות למה שקורה לעם הפלסטיני ולמסגד אל-אקצא. הסכם כזה עם ישראל מסוכן, ומשמעותו תקיפת מסגד אל-אקצא, הפקרת פלסטין וחיזוק האויב".

מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, גינה היום את ניסיונות ההתקרבות בין מדינות מוסלמיות לישראל. על פי הדיווח בתקשורת הממלכתית האיראנית, אמר חמינאי כי "מדינות המבקשות לנרמל את היחסים עם ישראל מהמרות על סוס מפסיד. העמדה המובהקת של הרפובליקה האיסלאמית היא שמדינות שיהמרו על נורמליזציה עם ישראל - יפסידו".

גם נשיא איראן, איברהים ראיסי, יצא נגד ההסכם המסתמן: "הנורמליזציה של היחסים עם המשטר הציוני היא מעשה ריאקציוני ורגרסיבי עבור כל ממשלה בעולם המוסלמי. הפתרון לאויב אינו פשרה וכניעה, אלא התנגדות". עם זאת, הוא לא נקב בשמה של מדינה כלשהי.

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי סעודיה נחושה להשיג הסכם צבאי שיחייב את ארה"ב להגן על הממלכה בתמורה לנורמליזציה עם ישראל. שלושה גורמים אזוריים שבקיאים בפרטי המגעים אמרו כי בתמורה לכך, סעודיה לא תכשיל את העסקה גם אם ישראל לא תציע ויתורים גדולים לפלסטינים.

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לביקורת שמתח המנהיג העליון של איראן על סעודיה, בעקבות הדיווחים על המגעים שהיא מנהלת עם ישראל. לדברי גלנט: "משטר הטרור הרצחני באיראן הצליח כבר לפורר כמה מדינות עליהן השתלט, עכשיו הוא מנסה לחבל במאמצי השלום באיומי סרק. ‏איראן תמשיך לפעול להפצת טרור והרס, ישראל - להשגת ביטחון לאזרחיה ושלום במזרח התיכון". 

 

 

 

תגיות:איראןסעודיהחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה