חדשות בריאות

מחקר חדש מגלה: הפירות שאסור לכם לערבב עם בננה

בננה היא משמשת כבסיס נהדר למיצי הפירות ושייקים, אלא שמחקר חדש מגלה: חלק מהפירות שאתם מערבבים איתה עלולים להיות פחות בריאים לכם

  • י"ז תשרי התשפ"ד
אילוסטרציה (Hadas Parush/Flash90)אילוסטרציה (Hadas Parush/Flash90)
אא

בחודשי הקיץ החמים, הישראלים צורכים פירות רבים, חלקם דרך אכילה רגילה ואחרים דרך שייקים או מיצי פירות. מחקר חדש מפריך את הטענה כי שייק פירות הוא בהכרח בריא, וקובע: יש כמה פירות שאסור לכם לערבב יחד.

בננה מהווה בסיס מתוק ומרענן לשייקים בגלל המרכיבים שלה, אך לפי המחקר, שפורסם בכתב העת Journal Food and Function, יש מספר פירות שיכולים להשפיע על הערכים התזונתיים של המשקה.

אחד הרכיבים המרכזיים שנמצא בכמה מהפירות הוא פלבונואידים – נוגדי חמצון עוצמתיים, אשר עשויים בין היתר לשפר את תפקוד המוח ומערכת העצבים וגם להפחית סיכון למחלת לב. ממסקנות המחקר עולה כי אם תעשו שימוש בין בננה ופירות יער, זה יכול להפחית משמעותית את רמת הפלבונואידים שנספגים בגוף.

במסגרת הבדיקות עלה, כי כששותים שייק בננה ופירות יער, שיעור הפלבונואידים כמעט לא קיים – הוא נמוך בכ-84 אחוזים בהשוואה לשתיית שייק עם פירות יער בלבד. מחבר המחקר, חוקר במחלקה לתזונה באוניברסיטת קליפורניה, אמר כי המסקנות הפתיעו אפילו אותו.

לדברי החוקר, "הופתענו לראות שאפילו הוספה של בננה אחת יכולה להוריד בצורה כל כך משמעותית את רמות הפלבונואידים בשייק ואת הרמות שנספגות בגוף בסופו של דבר. המסקנות האלו ממחישות איך הכנת מזון ושילובים שונים שלו יכולים להשפיע על ספיגה של תרכובות תזונתיות מסוגים שונים ולפגוע ביעילות שלהן". בהמשך הסביר, כי הבננה היא עדיין אחד מסוגי הפירות הבריאים ביותר ולכן מומלץ לשלב אותה בצורה נכונה.

הבננה מכילה שיעור גבוה של אשלגן ושורה ארוכה של חומרים מזינים אחרים, כמו ויטמין C או B6. אלה מכילים סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, מגנזיום וניאצין. לפי מחקרים שונים, אכילת בננות באופן קבוע משפרת את איזון הסוכר בדם ומחזקת את מערכת העיכול, מסייעת בשמירה על משקל תקין ותומכת בבריאות הלב והכליות.

אם אתם פחות אוהבים פירות יער, יש עוד כמה מאכלים שיספקו כמות מכובדת של הרכיבים החשובים: חסה, עגבניה, בצל, תפוח, ענבים ואפילו יין. חשוב להדגיש כי מסקנות המחקר תומכות בכך שיש לצרוך פירות בכל יום ולא לוותר עליהם, אלא רק במינון ובשילוב נכונים.

תגיות:בננהויטמיניםאשלגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה