סלבס בהתחזקות

מה עשה החפץ חיים כשאשתו ביקשה ממנו לפרק את הסוכה?

הזמר קובי פרץ מביא סיפור נהדר, ובו לקח חשוב עבור כל אחד מאיתנו: "מידת הוותרנות בחיים - זה המתכון האמיתי לשמחה לכל אדם בחיים. ולכן בשביל לקיים בהידור את מצוות 'בסוכות תשבו שבעת ימים' - עדיף לבנות ולהחריב את הסוכה כמה פעמים ולא לכעוס חלילה אפילו פעם אחת"

  • י"ז תשרי התשפ"ד
החפץ חיים | רבי ישראל מאיר הכהןהחפץ חיים | רבי ישראל מאיר הכהן
אא

הזמר קובי פרץ פרסם סיפור נהדר על החפץ חיים. תחת הכותרת "אמרו חז"ל: בזכות קיום מצוות ישיבה בסוכה בשמחה - זוכים עם ישראל למחילת עוונות, כי סוכה זה ראשי תיבות: 'ויאמר השם סלחתי כדבריך'", פרסם פרץ את הסיפור הבא:

"מסופר על הגאון, החפץ חיים זצ"ל, שבהיותו בגיל 'זקנה' התחתן עם אשתו השנייה", כתב פרץ. "והנה, בשנה הראשונה לאחר נישואיו, כשהתקרב חג הסוכות, הקים החפץ חיים את הסוכה במקום הקבוע לה מדי שנה בשנה. ולאחר שסיים את בנייתה, יצאה הרבנית החוצה והסתכלה בסוכה. המיקום של הסוכה לא מצא חן בעיניה, היא פנתה לבעלה ואמרה לו: 'המקום אינו מתאים לסוכה, לדעתי רצוי להעמידה בצד השני של החצר!'".

"כששמע החפץ חיים את תגובת אשתו, לא אמר לה: 'מדוע עכשיו נזכרת לומר?' ו'מנין לי הכוחות לבנותה שנית?'. לא דיבר החפץ חיים מילה, אלא העביר על מידותיו ולא חס כלל על עמלו ועל ביטול זמנו היקר, ומיד בזריזות פירק את הסוכה והקים אותה מחדש במקום שהצביעה עליו הרבנית.

"והנה לאחר שעמדה הסוכה במקום החדש, יצאה שוב הרבנית החוצה, הסתכלה היטב בסוכה ואז פנתה לבעלה: 'חוזרת אני בדברי, טעיתי! המקום הראשון שבנית יותר מתאים לסוכה'. והנה שוב החפץ חיים אינו מדבר מילה. הוא מפרק את הסוכה, וחוזר ומקים אותה במקום הראשון.

"ממעשה נפלא זה רואים כיצד בונים סוכה בשמחה. בזכות מידת הוותרנות בחיים - זה המתכון האמיתי לשמחה לכל אדם בחיים. ולכן בשביל לקיים בהידור את מצוות 'בסוכות תשבו שבעת ימים' - עדיף לבנות ולהחריב את הסוכה כמה פעמים ולא לכעוס חלילה אפילו פעם אחת. ורק כך זוכים בסוף גם לקיים את מצוות 'ושמחת בחגך - והיית אך שמח'".

תגיות:סוכותהחפץ חייםקובי פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה