חדשות יהדות

מרגש עד דמעות: מאות לוויים יתכנסו כדי לשורר כמו בבית המקדש

אירוע מרגש במיוחד של 'שירת הלוויים' צפוי להתקיים בשנה זו כאשר מאות לוויים מכל רחבי הארץ והעולם יתכנסו באזור הכותל המערבי וישירו פרקי תהילים, כפי שהיה נהוג בזמן המקדש. הכניסה ללוויים בלבד

אא

זה עומד לקרות ביום שני הקרוב (ב' חול המועד סוכות): כ-800  לוויים מרחבי הארץ והעולם יגיעו לאזור הכותל המערבי וישחזרו את השירה המיוחדת שהתרחשה בסמוך לבית המקדש. הלוויים יתרכזו באזור מדרגות חולדה, ויחד עם האמן הזמר והיוצר יונתן רזאל ישירו פרקי תהילים בדיוק כפי שהיה נהוג בזמן שבית המקדש היה קיים. 

מדובר באירוע ייחודי מאוד שהתקיים גם בשנה שעברה, כאשר המשתתפים בו הם לוויים בלבד, כשהמטרה היא לעורר את הגעגועים לשירת הלוויים בזמן שבית המקדש היה קיים, ולהתפלל שתשוב להישמע במהרה בימינו.

הרצל בן ארי, מנכ"ל החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי, מציין כי הוא מתרגש מאוד לקראת האירוע הצפוי. "זה אירוע שיגיעו אליו מאות לוויים, ובאמצעות ליווי כלי נגינה ועם תלבושות מיוחדות הם ישחזרו את שירת הלוויים שהייתה בבית המקדש. זה אירוע מרטיט לב שיחזיר אותנו לפחות במעט מן המעט לימים שבית המקדש היה קיים" אומר בן ארי.

עוד הוא מציין: "האירוע נולד מתוך מחשבה שבחג הסוכות כמו בפסח יש את אירועי ברכת הכוהנים וללוויים אין אירוע מיוחד. חשבנו על משהו שאפשר לקיים באזור שלנו וייתן מענה לבני שבט לוי. האירוע של השירה הוא מאוד עוצמתי, ובכלל כל הקטע של שירה בבית המקדש היה משהו מאוד מיוחד, אנחנו רואים את זה לאורך כל ההיסטוריה היהודית, משירת הים דרך שירת דבורה ודוד המלך שהיה מנגן ושר".

בחברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי מוסרים כי האירוע הוא בתשלום סמלי של 20 שקלים ללוי, וכי בשלב זה לא ניתן לרכוש כרטיסים לצפייה לקהל הרחב. "כרגע האירוע סגור רק ללוויים ולא מתאפשרת כניסת קהל לאירוע מטעמי ביטחון, אנחנו כמובן נצלם את האירוע הזה מכל כיוון ועם כל התפאורה, ונעלה את התוצרים לאתר האינטרנט שלנו ולרשתות החברתיות".

קרדיט: רועי גולן

תגיות:בית המקדששירת הלוויים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה