חדשות בארץ

משה פייגלין: "כל מטרת המחאה הייתה לפוצץ את כל מה שמקודש לכולנו"

חבר הכנסת לשעבר: "מי שאינו מגנה את המתקפה האנטישמית על מתפללים ביום כיפור - פשוט לא בר שיח". גם השר לשעבר יועז הנדל זעם על ההתנהלות: "מי שרואה את התמונות, חייב להתעשת"

  • י"ג תשרי התשפ"ד
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

‏"מי שאינו מגנה בפה מלא ובלשון שאינה משתמעת לשתי פנים, את המתקפה האנטישמית על מתפללים ביום כיפור - פשוט לא מעניין אותי יותר. הוא לא בר שיח, הוא לא שותף לשום דבר - מבחינתי הוא פשוט לא קיים. פחות מאוויר". כך כתב ח"כ לשעבר משה פייגלין בעקבות אירועי יום כיפור, במסגרתם מפגינים החליטו לגרום להפסקת תפילת "כל נדרי".

"מפיצוץ יום הזיכרון ועד פיצוץ יום הכיפורים, דומה כי מן הרגע הראשון כל מטרת ה'מחאה' היתה לפוצץ. לפוצץ את כל מה שמקודש לכולנו ומחזיק ביחד את החברה הישראלית. מטרת הפיצוץ - היא הפיצוץ", הוסיף פייגלין. "ההשקעה הכספית ב'מחאה' (כמיליארד ש"ח לפחות) אינה יכולה שלא להיות מדינתית. התיחכום, הדיוק, התיזמון, התכנון והביצוע בו זמנית ובמוקדים שונים - אינם יכולים להיות ספונטניים. פסיכוזת ההמונים שאיש מהמסכנים שהובלו אליה אינו מסוגל להסביר באופן רציונאלי מה הוא בכלל רוצה, אינה מבינה כלל את מי ואת מה היא משרתת".

השר לשעבר יועז הנדל סיפר כי נכח בתפילה, שם ישבו חילונים ודתיים עם מחיצה, ללא הפרעה. "אנחנו בתוך בלגן פנימי מטורף, הרבה שנאת חינם, אבל איך אפשר לקבל מציאות כזאת. נשבר לי מראש מלהתעסק בטענות מי אשם. הרי תמצאו רק טונות של צביעות. מי מפר חוק בחסימות איילון ומי מפריע למתפללים בכותל. אפילו לנתח מי כבר בא לעשות סיבוב פוליטי נמוך בעיני. אתם שומעים את הציניות הזאת בעוצמה. יודעים שזה כך", כתב הנדל. "סיימתי את יום הכיפורים במושב, התפללו שם דתיים וחילונים. מחיצה קלה ואווירה טובה. אין דבר כזה 'אי אפשר', לא מוכן לקבל את זה. לא יכול להיות שלשם אנחנו מגיעים. זה מחייב את מי שרואה את התמונות האלה וכואב לו, (אני עדיין מקווה שזה הרוב) להתעשת. הפוליטיקה מקריסה אותנו. חייבים לאתחל מחדש".

תגיות:יום כיפורמשה פייגלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה