חדשות בארץ

נתניהו: "מחויבים לעשות מאמץ לצמצם את החיכוך בתוכנו"

בישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לאירועים האחרונים, ורמז לשר לביטחון לאומי שלא לקיים את התפילה המתוכננת בתל אביב

ישיבת הממשלה היום (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)ישיבת הממשלה היום (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי), בפתח ישיבת הממשלה, לכוונתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לקיים מחר בערב תפילה ציבורית בכיכר דיזנגוף בתל אביב. מבלי לנקוב ישירות בשמו של בן גביר, העביר נתניהו מסר ואמר: "אנו מחויבים לעשות מאמץ לצמצם את החיכוך בתוכנו ולהגדיל את האחדות בתוכנו". מקורביו של ראש הממשלה קראו אתמול לבן גביר שלא לקיים את התפילה, וגם לא מעט שרים הביעו התנגדות לקיומה.

בהמשך התייחס נתניהו לביקורו בארצות הברית ולמספר נושאים שהעסיקו אותו בשבוע האחרון. על הנורמליזציה הנרקמת עם הסעודים אמר: "דברים שהיו דמיוניים לפני כמה שנים - מתרחשים עכשיו. אתמול חיים כץ נחת בסעודיה. אנחנו טסים מעל פני סעודיה כבר כמה שנים טובות. אנחנו מדברים על חיבור תשתיות. זה לא קרה מעצמו, זה קרה משום שהיינו צריכים להיאבק במשך שנים על שינוי הקונספציה. היינו צריכים לשכנע רבים מתוכנו, ולאחר מכן גם את חברנו האמריקאים, לעקוף את הווטו הפלסטיני".

במענה לביקורת שהושמעה, הן מצד גורמים בקואליציה והן מצד האופוזיציה, על כך שחלק מההסכם עם הסעודים, במיוחד בסוגיית הנושא הגרעיני שהסעודים מבקשים לפתח, עלול לסכן את ישראל, אמר נתניהו: "אנחנו מחויבים לפעול להרחבת מעגל השלום, ואנחנו עושים זאת תוך כדי שמירה על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל, ובראשם הביטחון. היינו צריכים להוכיח את הנחישות והעוצמה שלנו בהתייצבות מול התוקפנות וההתגרענות של איראן באזור. ולהוכיח את עצמנו כמעצמה טכנולוגית וכלכלית. הדברים האלה הביאו את הסכמי אברהם".

בהמשך התייחס ראש הממשלה לפגישתו עם היזם אילון מאסק: "הדבר הזה משפיע על החיים שלנו. כל אחד כבר רואה את זה בתחומו. זאת רק ההתחלה, והיא הולכת להשתנות גם לטוב אבל גם לרע. אנחנו צריכים למקסם את הטוב, ולשלוט כמה שיותר ברע. אין לנו ברירה אלא להציב את ישראל בראש התחום הזה. מדובר בנושא שהוא הרבה יותר חזק מהסייבר. הצבנו יעד להציב את ישראל במקום השלישי בעולם בתחום הזה. בקרוב אמנה פרוייקטור לנושא הזה, ואציג גם תכנית".

תגיות:ישיבת ממשלהבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה