חדשות בארץ

אשת התקשורת מירי מיכאלי: "בושה, אין ליהודים חופש"

על רקע האירועים שהתרחשו ביום הכיפורים בדיזנגוף, מיכאלי כתבה לעוקביה: "הבושה היא של הצועקים"

  • י"ב תשרי התשפ"ד
אילוסטרציה (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
אא

כתבת ערוץ 13, מירי מיכאלי, מגינה על המתפללים ומגנה את האירועים שהתרחשו ביום הכיפורים, במסגרתם גרמו מפגינים להפסקת תפילת "כל נדרי" במחאה על הקמת המחיצה.

"הבושה היא של הצועקים", כתבה מיכאלי, "ההורים שלי עלו לישראל, הישר לתל אביב אחרי שחלמו לממש את יהדותם בלי פחד. ביום הכיפורים זה מתברר שגם אחרי יותר מאלפיים שנות גלות, אין ליהודים חופש... יום כיפור עצוב".
זאת לא הפעם הראשונה שמיכאלי מגוננת על המתפללים. בעבר חשפה כי גדלה בבית מסורתי ואמרה כי "הקשר שלי עם הקב"ה חשוב לי יותר מהגדרות חברתיות. הילדים שלי לומדים בבית ספר מעורב, דתיים וחילונים".

באותו נושא, הגולש עידו גבעוני כתב הבוקר: "בתור אדם חילוני - ככל שהאנטישמיות מהשמאל הקיצוני גוברת ככה אני יותר מתקרב לדת. חילונים שמזדהים איתי?".

כזכור, אתמול (שלישי) טען יו"ר ארגון "ראש יהודי",  ישראל זעירא, כי "אנחנו פונים לצעירים חילונים מתל אביב שרוצים ללמוד על יהדות, אנחנו לא פועלים עם ילדים. אנחנו פועלים עם אנשים חכמים מאוד. אנחנו רק אומרים לציונות הדתית: תפסיקו לפחד מהיהדות שלכם. תפסיקו לפחד מהפורום החילוני. תפסיקו לפחד מאלה שמפחדים מדת. לא טעינו. פעלנו לפי החוק. היינו עם רישיון מסודר לאירוע, וקיבלנו הפגנה לא חוקית שטרפדה את זה. לא הצבנו מחיצה פיזית". על השאלה האם דגלים הם לא מחיצה פיזית ענה לכתב YNET: "ממש לא. הדגלים היו סמליים, היה רווח ביניהם והם לא מנעו מעבר. ההפגנה התארגנה הרבה לפני שידעו איזו מחיצה נציב, אם בכלל. הרסו לאלפיים איש את תפילת 'כל נדרי'. יש ניסיון השתקה של רבנים שדעותיהם אינן ליברליות ודבריהם אינם מוצאים חן בעיני הפנאטים הליברליים. כדי להשתיק אותם הם נלחמים בארגון ליברלי אמיתי כמו 'ראש יהודי', שמזמין את הרבנים גם אם הוא לא מסכים עם כל מה שהם אמרו בעבר".

תגיות:יום כיפורמירי מיכאלידיזינגוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה