מעניין

יש לכם את המתכת הזו בבית? ייתכן ותוכלו להרוויח עליה הרבה מאוד כסף

חשבתם שהמתכת היקרה ביותר בעולם היא זהב? נתונים חדשים מעידים כי טעות בידיכם: גלו בפנים מהי המתכת היקרה באמת, וחפשו בבית. אם יש לכם אותה, אתם יכולים להרוויח הרבה כסף

אא

עד לרגע זה ממש היינו בטוחים שהמתכת היקרה ביותר בעולם היא זהב, אלא שנבירה במחקרים מהעולם מתסבר כי יש מתכת יקרה ממנה, ולמעשה, עד לפני כעשור יכולנו למצוא אותה ב'כמויות' בכל מיני דוכנים לממכר תכשיטים. 

אם שאלתם את עצמכם מדוע תכשיטים מרודיום הם כבר לא דבר שקל להשיג, הרי שהתשובה לפניכם: בהנחה שמדובר ברודיום אמיתי ולא חיקוי - אין ספק שמדובר במתכת נדירה ויקרה שאונקייה אחת בלבד שלה עשויה להגיע ל-4,000 דולר!!!

סקרנים לדעת אם ברשותכם רודיום אמיתי? כך תזהו אותו: למתכת רודיום אמיתית יש מראה מובהק. להלן כמה מאפיינים של תכונות חזותיות של רודיום:

1. צבע: למתכת רודיום יש צבע לבן-כסף ורדרד, בדומה למתכות יקרות אחרות כמו פלטינה ופלדיום. היא בעלת משטח בהיר שמחזיר אור, בצורה יוצאת דופן. 

2. ברק: רודיום מפגין רמה גבוהה של ברק, מה שאומר שהוא מחזיר אור בצורה יוצאת דופן. הברק שלו הוא דמוי 'מראה' המעניקה לו מראה מלוטש ומבריק במיוחד.

3. רפלקטיביות: הרודיום ידוע ברפלקטיביות האור המעולה שלו. יש לו את אחד מערכי החזרי האור הגבוהים ביותר מבין כל המתכות, מה שהופך אותו לרפלקטיבי מאוד.

4. חלקות: לרודיום מרקם חלק. כשהוא מלוטש, הוא נראה מאוד אחיד וחלק. 

בעוד שהיינו מצפים לראותו יותר בתחום התכשיטים, מחקרים שבוצעו בשנת 2019 מצאו שהביקוש למתכת הנדירה והיקרה נמצא דווקא בתחום הטכנולוגיה - לטובת ייצור ממירים קטליטיים. 

איך נראים תכשיטי רודיום בעיני הבינה המלאכותית? הנה 'טעימה' קטנה:

תגיות:כסףעושרמתכתרודיום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה