חדשות בעולם

סערה בקנדה: יו"ר הפרלמנט הציג אורח במשכן כ"גיבור", והתברר שמדובר באיש אס אס לשעבר

יו"ר הפרלמנט, אנתוני רוטה, הזמין אזרח קנדי, אוקראיני לשעבר, להיות אורח כבוד בכנס תמיכה באוקראינה. ראשי הקהילה היהודית דרשו מראש ממשלת קנדה לגרש את האוקראיני מהמדינה

טרודו (צילום: שאטרסטוק)טרודו (צילום: שאטרסטוק)
אא

ראשי הקהילה היהודית בקנדה פנו היום (רביעי) לראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, בדרישה לגרש מהמדינה אוקראיני לשעבר, שהתגלה כאיש יחידת האס האס הנאצית, שעסקה במלחמת העולם השנייה ברצח יהודים.

הדרישה באה לאחר שיו"ר הפרלמנט בקנדה, אנתוני רוטה, הודיע אמש על התפטרותו מתפקידו, אחרי שעורר סערה כשהזמין למשכן, כאורח כבוד, את אותו אוקראיני מבוגר, ליטול חלק בקבלת הפנים לנשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, שביקר במדינה הצפון אמריקנית.

במהלך הביקור הציג יו"ר הפרלמנט את האיש, ירוסלב הוקה, בן 98, כגיבור אוקראיני ואמר עליו: "זהו גיבור שלחם למען עצמאות אוקראינה נגד התוקפים הרוסים אז, וממשיך לסייע לאוקראינה אפילו היום. הוא גיבור קנדי, גיבור אוקראיני, ואנחנו מודים לו על כך".

אלא שבתחילת השבוע פורסם תחקיר, על ידי העיתונאי הקנדי, עזרא לבנט, העומד בראש ערוץ Rebel News. בתחקיר, שהסתמך על מידע שהגיע בין היתר ממרכז "שמעון ויזנטל", העוסק בצייד פושעי מלחמה נאצים ושותפיהם, התגלה כי אותו הוקה שירת במלחמת העולם השנייה בגדוד ה-14 של האס אס, שהיה מעורב בין היתר ברצח יהודים.

בעקבות התחקיר הודיע יו"ר הפרלמנט הקנדי על התפטרותו, הביע צער על האירוע והתנצל בפני הקהילה היהודית וניצולי השואה. היום, נציגי הקהילה היהודית במדינה פנו לראש ממשלת קנדה, טרודו, בדרישה לבטל את אזרחותו של האוקראיני ולגרש אותו בטענה שהוא בא למדינה באופן לא חוקי ושיקר לגבי עברו.

 

תגיות:קנדהנאציזם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה