חדשות בארץ

ח"כ תמנו שטה על תקרית יום כיפור בדיזנגוף: "לא כל הפרדה היא הדתה"

הסערה שהתחוללה בעקבות תקרית כיכר דיזנגוף ממשיכה להכות גלים: ח"כ פנינה תמנו-שטה התייחסה לאירוע ואמרה כי "מותר לא להסכים, אך הפרעה לתפילות ביום הכיפורים היא לא הדרך הנכונה. לא כל ביטוי של יהדות הוא הדתה"

אא

הסערה שהתחוללה בעקבות תקרית כיכר דיזנגוף ממשיכה להכות גלים: ח"כ פנינה תמנו-שטה, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, התייחסה אמש (שלישי) לאירוע ואמרה כי "מותר לא להסכים, אך הפרעה לתפילות ביום הכיפורים היא לא הדרך הנכונה".

תמנו-שטה גינתה את קומץ פעילי השמאל שהפריעו לקיום תפילותיום כיפור בכיכר דיזנגוף, וכתבה ברשתות החברתיות פוסט שקורא ל'חישוב מסלול מחדש': "אני שואלת – מי אנחנו היהודים בלי כבוד ליהדות? וזה בכלל לא משנה אם דתיים או חילוניים. כל אחד וחופש אמונתו – אך לא החופש לפגוע באחר".

קולה זה מצטרף לקולות מפתיעים רבים, כולל כאלו של לא מעט חילונים שהבינו שגבול שלא היינו אמורים לעבור, נחצה. 

"קשה לראות את אי היכולת הכלה לתפילה בציבור, שנעשת בהפרדה וולונטרית בלי אכיפה", ממשיכה תמנו-שטה וכותבת. "זו לא הדרת נשים ולא מדובר בהדתה, אלא באפשור לכל סוגי האוכלוסייה ובהם דתיים, מסורתיים וחילוניים כאחד לחוות יום אחד קדוש במרחב הציבורי כבחירתם, ומה גם שזה מתקיים שלא בפעם הראשונה. ראוי לכבד במקום לגדף. ראוי להכיל במקום להרחיק. לא כל הפרדה היא הדרה או הדתה", היא מסכמת. 

 

 

תגיות:יום כיפורהפרדההדתהפנינה תמנו שטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה