חדשות בארץ

יצא נגד יום כיפור - ו'חטף': דרישה לפטר את קונסול ישראל בשיקגו

קונסול ישראל בשיקגו, ינעם כהן, הצליח לעורר סערה ברשתות החברתיות עם פוסט נגד יום כיפור, אך גולשים רבים לא נשארו חייבים לאמירתו. ומי דורש את פיטוריו?

אא

***

ינעם כהן, המשמש כקונסול ישראל בשיקגו - הצליח לעורר סערה ברשתות החברתיות, לאחר שכתב כי "אין מחילה למי שהפך את תפילת יום כיפור, לאצבע בעין של תושבי העיר". מי שמבקש כעת את פיטוריו של כהן הוא יו"ר תנועת 'אם תרצו' מתן פלג, שאמר כי שיגר פנייה דחופה לשר החוץ אלי כהן "בבקשה להדיח מיידית את הקונסול החצוף. מי שמתעסק בפוליטיקה בזמן תפקיד ייצוגי, מוזמן לחזור לישראל ולהתמודד בבחירות לכנסת. אולי הקונסול שכח זאת, אבל במגילת העצמאות מופיע השורש 'יהודי' 20  פעמים. אין מחילה למי שרואה בתפילה ביום הקדוש ביותר לעמנו 'אצבע בעין'".

אל דבריו אלו מצטרפים גולשים רבים שמחו אף הם על דברי הקונסול. 

עודד כהן: "תפילה שמתקיימת במתכונת ובמקום הזה כבר כמה שנים מעולם לא נחשבה '1אצבע בעין'". אולי אין מחילה לעיניים שמחפשות אצבעות שיכנסו אליהן?

יואל קאפלין (באנגלית: Yoel Caplin): "איך תפילת יום כיפור יכולה להיות אצבע בעין?"

חיים בר גיל: "הגזמת אחי. ההשוואות שלך על רפורמים בכפר חב"ד או עלי, פשטניות ולא שייכות. אתה רוצה עוד השוואה בסגנון? אם האירוע היה קורה בשיקגו זה היה מקוטלג כאירוע שנאה אנטישמי ממדרגה ראשונה, היה פה ציבור שרצה להתפלל תפילה אורתודוקסית כמדי שנה עם לא מעט חילונים תושבי תל אביב מבלי להפריע לאף אחד, וזה הופך אותם לגזענים משיחיים ...מקווה שתחזור בך".

לימור פרל: "ינעם היקר, אתה טועה. אם היה מדובר בתפילה כזו בפעם הראשונה היית צודק אבל זו תפילה שמתקיימת באותה מתכונת כבר כמה שנים ועושה טוב לכולם. דתיים וחילוניים שמעוניינים להשתתף. כולם נפגעו מכך שהתפילה הופסקה. ראה את הפוסט היקר ערך שכתב חילוני תושב העיר על מה שקרה שם: אולי זה ישפוך קצת אור על דעתך".

משה קאופמן: "ינעם כהן, הגזמת ממש. אני ממש לא מקבל את פרשנות "אצבע בעין". אם יש אנשים שמצטרפים לתפילה בחוץ, למה לא? (גם אנחנו עשינו, ליד הבית, תפילה ברחוב... למרות שלא חסרים בתי כנסת. לא פגענו באף עין).

"אבל אתה יודע מה, נניח שכן. שרצו דווקא. אז מה? אפילו אם זו "הפגנה", אז אסור? לאן נגיע? זה בעד דמוקרטיה?

"אתה יודע היטב עד כמה אני רחוק מהשקפת העולם של אנשים המזוהים עם "הקו" שארגנו שם את התפילה, אבל בדבר כזה - אני מרגיש שהתקיפו אותי, אישית. זה מזעזע ברמות שאין לתאר, שיהודים מתקיפים יהודים מתפללים בארץ ישראל".

אמיר וייס: "ההשוואות לעלי וכפר חב"ד, לדעתי לא לעניין. תל אביב היא עיר מעורבת, למרות שהמוחים כנראה חושבים אחרת. אם האירוע היה מתקיים בנהלל או בדגניה, הייתי בהחלט יכול להבין את ההתנגדות".

הודיה כריש-חזוני: "עם כל ההערכה האישית - אמירה אומללה מאוד, בלשון המעטה, כשהיא מגיעה מפיו של דיפלומט המייצג את ישראל. כרגע נדמה שרחובות תל-אביב יכולים להכיל כל מפגן של כל תרבות מלבד תפילה יהודית, שמרבית משתתפיה הם תושבי תל-אביב".

תגיות:כיפורפיטוריןדרישהקונסול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה