חדשות בעולם

נזק כבד למפעל טילים איראני בעקבות פיצוץ שהחריד את המקום

הפיצוץ אירע בבסיס הסמוך לעיר ח'ורמאבאד, שמשמש בעיקר לייצור טילים מתקדמים. ההערכה היא כי הבסיס הותקף באמצעות מל"טים

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

פיצוץ עז החריד הלילה (שלישי) את בסיס הטילים "אימאם עלי", הסמוך לעיר ח'ורמאבאד שבאיראן. ההערכה היא כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מתקיפת האתר באמצעות מל"טים. באיראן לא מגיבים בשלב הזה באופן רשמי על האירוע, אולם ערוץ החדשות "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם סעודיה, ציטט מקור צבאי שאמר כי "אין שום ספק שמדובר בפיצוץ ממקור צבאי כלשהוא".

לפני מספר שנים אירע בבסיס זה פיצוץ שהוביל למותם של 13 עובדים. החקירה הפנימית העלתה כי מדובר בתקלה שהתרחשה בזמן "ניסוי תת קרקעי". הבסיס כולל בתוכו מנהרות רבות המשמשות לאחסון וביצוע ניסויים, כמו גם לייצור אמצעי לחימה.

סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווחה הבוקר כי הפיצוץ "הרעיד את בתי התושבים בעיר הסמוכה ועורר בהלה". לא דווח על נפגעים או על נזק. לפי "תסנים", "בהתחלה אנשים חשבו שרעידת אדמה גרמה לקולות ולרעידות הללו, אבל הרשויות הודיעו שזה לא נכון".

בחודש שעבר משרד ההגנה באיראן דיווח כי סיכל "מזימת חבלה" שתוכננה נגד תעשיית הטילים של ארצו. האיראנים האשימו את ישראל בשילוח "יחידה מיוחדת", שתכננה לחבל במפעל ייצור הטילים על ידי החדרת רכיבים "פגומים ומתפוצצים" לאותו המפעל, וזאת כדי לפגוע בתהליך הייצור של הטילים המתקדמים.

כזכור, בחודש ינואר התרחש פיצוץ עז במרכז לייצור תחמושת של משרד ההגנה האיראני בעיר איספהאן שבמרכז המדינה. האיראנים טענו כי הוא נגרם כתוצאה ממתקפת מל"טים.

תגיות:איראןתקיפהבסיס טילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה