חדשות בארץ

טיבי עורר סערה ברשת: "פתיתים זו המצאה פלסטינית"

אחרי הסערה אתמול, חבר הכנסת לא עוצר: טען כי המאכל פתיתים מקורו בכלל במאכל פלסטיני ולא ב"אורז בן גוריון". הרשת זעמה ("שקדי מרק, מעורב, במבה, טורטית") וטיבי הגיב: "מה נשאר לכם, קרמבו?"

  • ה' תשרי התשפ"ד
(צילום: חיים גולברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולברג / פלאש 90)
אא

סערה בכוס פתיתים: חבר הכנסת אחמד טיבי הצליח לעורר אתמול (שלישי) זעם ברשת, כשהעלה תמונה של ילדים פלסטינים שנהרגו כביכול בהפצצות צה"ל – אלא שבאחת התמונות הופיע עידו אביגל ז"ל, שנהרג מרקטה בשדרות, ואימו ביקשה להסיר את התמונה.

כעת, הרשת סוערת בעקבות התבטאות נוספת של טיבי: הח"כ מחד"ש-תע"ל כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שנים נטען ש'פתיתי בן-גוריון' הם מאכל ישראלי מקורי - אז לא", ופתח חזית מול הישראלים.

"פתיתים הם בעצם 'מפתו' פלסטיני, שהרי הוא קוסקוס (שמקורו בצפון אפריקה)", הסביר טיבי בצירוף תמונה של פתיתים עגולים ועקיצה: "מה נשאר לכם, קרמבו? קרמבו הוא מאכל שייצרו בדנמרק במאה ה-19. ואני אוהב מפתול של אימא שעושה אותו ידנית".

לא ברור מה יותר מעצבן – העובדה שלקח מאכל ישראלי והפך אותו לפלסטיני, או שהשתמש במילה "אתם", שאולי מצביעה על כך שלמרות שהוא מכהן כחבר כנסת, הוא אפילו לא מסתיר את העובדה שאינו גאה להיות אזרח ישראלי. העיתונאי יהודה שלזינגר עקץ וכתב לו: "שקדי מרק, מעורב ירושלמי, שניצל עוף (האוסטרי הוא עגל). במבה, טורטית. שנדבר על המאכלים שעקצתם לנו?". חבר הכנסת ענה: "במבה? מעולם לא תבענו את הבמבה, תיהנו".

בהמשך טיבי העלה תמונה של פתיתים, אחרי שכתב "הארץ" ניר חסון הסביר שיש גם תופעה הפוכה - כמו סופגניות ומצות שזולגות לצד השני. טיבי ענה "בהחלט. אתם מתלוננים שיש רק מצות והילדים אצלנו היו מתים על מצה עם ריבה".

הלילה הגיבו אלפי משתמשים לטיבי. "אם פתיתים סתם מזכירים 'מפתול', או שהם ממוצע בין מפתול לפרפלך, או שהם מפתול ממש - אז מה?", כתבה לו אחת הגולשות.

תגיות:אחמד טיביפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה