בריאות ותזונה

רופא מבוסטון חושף: אלו 2 המאכלים שהכי מזיקים למוח שלכם

חושבים שהזיכרון שלכם דועך 'מאליו'? חישבו שוב. רופא מבוסטון שחקר את בריאות המוח בשנים האחרונות, מציג מחקר חדש מאוניברסיטת הרווארד היוקרתית - שם התברר מדוע אנשים מסוימים נשארים חדים כמו 'מחט' גם כשהם מזדקנים, בעוד שאחרים מתקשים לזכור שמות, תאריכים ואפילו מה אמרו אתמול בשיעור התורה ששמעו

אא

חושבים שהזיכרון שלכם דועך 'מאליו'? חישבו שוב. רופא מבוסטון שחקר את בריאות המוח בשנים האחרונות, מציג מחקר חדש מאוניברסיטת הרווארד היוקרתית - שם התברר מדוע אנשים מסוימים נשארים חדים כמו 'מחט' גם כשהם מזדקנים, בעוד שאחרים מתקשים לזכור שמות, תאריכים ואפילו מה אמרו אתמול בשיעור התורה ששמעו. 

הרופא, ד"ר ג'ורג' קרנסטסיס שמו, אומר כי "בעיות זיכרון נגרמות לרוב מהמזון שאתם אוכלים או לא אוכלים. המוח שלכם דורש דלק כדי לייצר תאי מוח חדשים, לזכור, ולהתמקד במשימות. מאיפה הוא מקבל את הדלק הזה? מהמזון שאתם אוכלים".

עוד מוסיף הרופא ואומר כי בעקבות שינויים דרסטיים בהרגלי התזונה המודרניים - "רובנו לא מקבלים את החומרים המזינים שהמוח שלנו צריך, והמחסור בחומרים מזינים עלול בהחלט לגרום לערפול מוחי, שכחה או אפילו גרוע מכך".

אחרי מחקר רב הצליח ד"ר K (כך הוא מכנה את עצמו, בקיצור) לפתח פרוטוקול פשוט שיכול לעזור להילחם באובדן זיכרון על רקע זה. "אנשים כל הזמן אומרים לי, אני מרגיש הרבה יותר חכם וחד, ואפילו המשפחה שלי שמה לב לשינוי שלי".

מהם שני המזונות הגרועים ביותר לבריאות המוח שלכם ושכדאי להתרחק מהם כמו מאש? כל המזונות שמכילים שומן טראנס, כמו מרגרינה למשל. מחקרים מוכיחים כי לא די בכך שהם מזיקים נזק בלתי הפיך למוח, הם גורמים למחלות כדי דם ולב ודמנציה. 

המזון השני הוא בעצם כל הג'אנק פוד שאליו נכנסים גם משקאות אלכוהוליים, סוכר לבן וקמח לבן (ומוצריו), מזונות מטוגנים ומזונות עתירי שומן. 

תגיות:מוחמאכליםמחקררופאבריאותחשיפהבוסטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה