חדשות בעולם

ארה"ב מבהירה: נמשכות השיחות לקידום נורמליזציה בין ישראל לסעודיה

ממשל ביידן מסר, כי בניגוד לפרסומים מהימים האחרונים לא הופסקו השיחות להשגת נורמליזציה בין שתי המדינות: "מצפים לשיחות נוספים עם שני הצדדים"

ג'ו ביידן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)ג'ו ביידן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

משרד החוץ האמריקני פרסם היום (שני) הבהרה, לפיה הדיווח מהימים האחרונים על הקפאת שיחות הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה אינו נכון.

כזכור, האתר הסעודי "אילאף" דיווח אתמול על הפסקת השיחות. בהודעת משרד ההחוץ האמריקני נאמר כי "ארצות הברית נותרה מחויבת לקידום האינטגרציה האזורית של ישראל, לרבות באמצעות דיפלומטיה פעילה שמטרתה נורמליזציה ישראלית-סעודית. השיחות נמשכות, ואנו מצפים לשיחות נוספות עם שני הצדדים".

ב"אילאף" נטען כי הסיבה שהסעודים הקפיאו את השיחות היא התנגדות ממשלתו של בנימין נתניהו למחווה כלפי הפלסטינים, תנאי שהציבה סעודיה להסכם עתידי.

נציין כי בעוד יומיים ייפגש נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, והנורמליזציה עם סעודיה תהיה בין הנושאים עליהם ידונו שני המנהיגים.

בשבוע שעבר אישר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי הוא וחברו לממשלה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לא יאפשרו ויתורים לפלסטינים כחלק מהסכם עם סעודיה: "אנחנו בעד הסכם עם סעודיה. זה משרת אינטרסים של כל הצדדים - אמריקני, סעודי וישראלי, אך הממשלה שלנו לא תפגע בהתיישבות, אלא רק תחזק אותה".

הפלסטינים הצהירו באחרונה כי יתמכו בהסכם בין ישראל לסעודיה רק אם ישראל תוותר בין היתר על חלק משטחי C, תודיע על הפסקת הבנייה בהתיישבות ביו"ש וכן שהסעודים יגדילו את הסיוע הכספי לרשות הפלסטינית.

תגיות:סעודיהישראלארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה