חדשות בארץ

ועדת השרים אישרה: מצלמות לזיהוי פנים יוצבו במרחבים ציבוריים

הצעת החוק של השרים יריב לוין ואיתמר בן גביר נתמכת על ידי המשטרה, שמבקשת להשתמש בהן לזיהוי חשודים. צפויות עתירות לבג"ץ

אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)
אא

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בצהריים (שני) את הצעת החוק של שר המשפטים יריב לוין והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להציב מצלמות ביומטריות לזיהוי פנים במרחב הציבורי.

על פי הצעת החוק, מטרת המצלמות היא לזהות חשודים. מתנגדי ההצעה טוענים מנגד, שמדובר בפגיעה בפרטיות ושימוש בנתונים להקמת מאגר ביומטרי. ההערכה בקרב גורמים במשרדי המשפטים והמשרד לביטחון פנים היא כי הנושא יעלה לדיון בבג"ץ.

נציין כי המשטרה תומכת בהצעת החוק ולמעשה אישור ההצעה מכשיר מבחינתה את השימוש שהיא עושה במערכת הצילום "עין הנץ", לאכיפה ומעקב אחר לוחיות רישוי רכב. המערכת סייעה למשטרה לא אחת לעצור עבריינים, בעיקר גנבי רכב.

בדברי ההסבר להצעה נאמר כי השימוש המשטרתי במערכות צילום ביומטריות "יכול שייעשה בדרך של הכללה מבעוד מועד של פרט זיהוי אודות אדם מסוים, באופן שמאפשר למערכת לספק התרעה כאשר פרט זה נקלט בעדשות המצלמה בזמן אמת, או בדרך של בדיקה בדיעבד של צילומים שנקלטו במצלמות". שימוש זה יאפשר למשטרה להתחקות אחר זהותם ומיקומם של חשודים בביצוע עבירות, גילוי ומניעת עבירות, ושמירת הסדר הציבורי. עם זאת נכתב כי לא ייעשה שימוש במצלמות בעת "אירועים של חופש הביטוי".

בהצעת החוק נקבע כי "במטרה לצמצם את הפגיעה בפרטיות של האזרח, המידע שיישמר במערכות או ייחשף בפני אנשי מערכות הביטחון יהיה מידע סודי".

במטה המאבק "חופשי בארצנו", אחד מארגוני המחאה נגד הרפורמה המשפטית, אמרו כי "הצבת מצלמות במרחב הציבורי היא סממן מובהק של משטרים אפלים".

מלשכת שר המשפטים נמסר כי "השר עומד על כך שיידרשו אישורים מדרג גבוה על מנת להשתמש במערכת, יהיה פיקוח והשימוש במאגר ייעשה רק למטרות מאבק בפשיעה חמורה".

במשטרה ציינו כי "הצבת מצלמות לזיהוי פנים במרחב הציבורי היא כלי מציל חיים שבלעדיה המשטרה לא תוכל להתמודד עם הטרור הפלילי. ההפעלה תעשה תוך סנקציות במקרים שבהם יהיה שימוש לרעה במערכת".

תגיות:הצעת חוקמצלמות ביומטריות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה