חדשות בארץ

המחבל נורה לפני שהספיק לדקור: לוחמי מג"ב סיכלו ניסיון פיגוע

המחבל הגיע למחסום דרומית לירושלים ותכנן לדקור לוחמים. הצוות במחסום נטרל אותו בירי. נמשכת הכוננות הביטחונית

הסכין שנתפסה אצל המחבל (צילום: דוברות המשטרה)הסכין שנתפסה אצל המחבל (צילום: דוברות המשטרה)
אא

(עדכון: 09:52)

צוות לוחמי מג"ב מנע היום (שני) ניסיון של מחבל פלסטיני לבצע פיגוע דקירה במחסום מזמוריה, דרומית לירושלים. הלוחמים ירו ונטרלו את המחבל, בטרם הספיק לדקור את אחד מהם.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי המחבל הגיע למחסום, הממוקם על תוואי החומה בעוטף ירושלים, ממזרח לכפר "צור באהר". הוא התקרב לעבר הלוחמים, שלף סכין וניסה לפגוע באחד מהם. הצוות שהיה במחסום ביצע ירי מדויק ונטרל את המחבל, שנפצע והועבר לטיפול רפואי.

בעקבות ההסלמה ברצועה: מעבר ארז לא נפתח

במהלך החג הפרו מאות פלסטינים את הסדר במספר נקודות לאורך גבול המערכת, בין ישראל לעזה. הפלסטינים השליכו לעבר החיילים מטעני חבלה ואף רימוני רסס. בכל המקרים הגיבו החיילים באמצעים לפיזור הפגנות ומנעו התקרבות לגדר או ניסיונות חדירה לשטח ישראל.

בעקבות הפרות הסדר, הורה היום מתאם פעולות הממשלה בשטחים על דחיית פתיחת מעבר ארז. בשל כך, לא תותר כניסת פועלים עזתים לישראל. ההוראה תישאר בתוקף ל-24 שעות. ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב ביטחונית ובהתאם להנחיית שר הביטחון, יואב גלנט, והרמטכ"ל רא"ל הרצל הלוי. גורמי הביטחון ציינו כי פתיחה מחודשת של מעבר ארז "תיבחן בהתאם להערכת המצב במרחב".

נציין כי אמש בחצות הוסר הסגר שהוטל בערב החג על שטחי הרשות ועל המעברים. עם זאת, הכוננות הביטחונית נמשכת עקב עלייה בהתרעות הקיימות על כוונת ארגוני הטרור לבצע פיגועים בשטחי ישראל, גם בימי הסליחות ובימי החגים.

צה"ל החרים כספי טרור

לוחמי צה"ל שב"כ ומג"ב פעלו הלילה ברחבי יהודה ושומרון. בפעילות הכוחות בכפר מזרעה אל קבליה עצרו הכוחות מבוקש ובכפר תקוע הוחרמו מעל עשרת אלפים שקלים, החשודים ככספי טרור.

תגיות:מג"בניסיון פיגוע דקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה