חדשות בארץ

נתניהו ספד לדדי גראוכר: "לדדי היה לב ענק עם אהבה גדולה לעם ישראל, לארץ ישראל ולתורת ישראל"

הזמר החרדי דדי גראוכר הובא למנוחות, וראש הממשלה הגיע לחלוק לו כבוד אחרון. רעייתו מלכה ספדה: "ברחת מהכבוד והיה לך חשוב לכבד את האחר. הכל נעשה בסתר ובצניעות ועזרת להרבה אנשים"

(צילומים: חיים גולדברג / פלאש 90, ישראל ברדוגו)(צילומים: חיים גולדברג / פלאש 90, ישראל ברדוגו)
אא

בבית העלמין "ארץ החיים" בצומת הר טוב, מלווה במאות בני אדם, הובא אחר הצהריים (שלישי) למנוחות הזמר החרדי דדי גראוכר, שהלך לעולמו אמש בגיל 62, והותיר אחריו את אשתו מלכה ועשרה ילדים. אל ההלוויה הגיעו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

ראש הממשלה ספד: "יש אנשים שמותירים רושם עצום, אתה זוכר אותם אחרי שנים, את החיוך שלהם, את המגע שלהם, את האור שהם נתנו לנו. כזה היה דדי, לעולם לעולם לא נשכח אותו. הומור יהודי שנון בקע ממנו. נשמה גדולה בקעה ממנו. וכל אלה נגעו בנו. דדי ידע לתת צחוק בעולם. הוא היה נכנס לחדר ועוד לפני שאמר מילה הייתי מחייך. זמר מחונן חבר אהוב וקרוב שלי ושל משפחתי. חבר אהוב של כל מי שנמצא כאן ואחרים בארץ ובעולם. דדי האיר אותכם ואור בקע ממנו. נשמה גדולה בקעה ממנו. אחרי שהפסדתי את הבחירות ב99 וזה קורה. אמר לי: 'ביבי החיים מתחילים עכשיו ושוב חיוך עלה על פניי'".

נתניהו המשיך וספד: "דדי היה התגלמות אמיתית של אהבת ישראל ובכישרון הייחודי שלו הוא עמד על במות בארץ ובעולם כדי לשמח את האנשים אך מעולם לא גבה ורם ליבו. הוא היה בשבילי השראה אמיתית. דדי היה חכם מאוד אבל הדבר החשוב זה עומק הלב, ולדדי היה לב ענק עם אהבה גדולה לעם ישראל, לארץ ישראל ולתורת ישראל. הייתה לו יכולת לקרב בין אנשים ולהתחבר בין אנשים, בלי שום קשר לרקע שלהם או לעם היהודי. הוא אהב את התורה ושר מתוך רגש יהודי עמוק, עם כישרון אמיתי. המחלה עטפה אותו ומשפחה והחברים עוטפים אותו, כאילו מאבק בין שני כוחות גדולים, ובסוף כבה האור. דיברתי אותו לפני כמה ימים ועודדתי אותו במילים של אהבה אמונה והצדק והנשמה ינצחו. ואתמול שכבה האור הייתי מזועזע שהנשמה הזאת הלכה מאיתנו".

רעייתו של גראוכר, מלכה, ספדה לבעלה: "לפני 45 שנה פגשת אותי, היית בן 17 ושיתפת אותי על מות אמך ציפורה זיכרונה לברכה. אחרי שבע דקות אמרת לי את תהיי אשתי. כשחזרתי לדרך במלון סיפרתי לאמא שלי: 'מצאתי משוגע, הוא התאהב בי'. אכן צדקת, נחוש בדעתך עם יכולת ורצון אינסופית לכבוד כל יעד, זה בא לידי ביטוי במוזיקה, בהומור, בחסד, ברגישות ובמסירות שלך. התייתמת מאביך שנה לאחר מכן וחשת לבד בעולם. אמרתי לך לא לדאוג כי אני רוצה המון ילדים, וכך כבן יחיד של ניצולי שואה, הנצר היחיד, זכינו להנציח את כל השושלת המפוארת. אני רוצה לספר לכם בדוגמא קטנה מני רבות, מהי רגישות אצלך דדי, ואיך זה בא לידי ביטוי כמה רצית שייוולד לנו בן, כדי להנציח את אביך, הבטחתי לך שאני לא אפסיק ללדת עד שיוולד לך בן, אחרי ארבע בנות נולד הבן וידעתי שיקראו לו על שם אביך".

"הרגשתי זכות גדולה להיות נשואה אלייך. ברחת מהכבוד והיה לך חשוב לכבד את האחר. הכל נעשה בסתר ובצניעות ועזרת להרבה אנשים. ריגשת, שימחת, צחקת בקסם האישי שה' נתן לך בשמך עודד דוד. בקולך הערב התאהבתי בך ושהכרנו שרת לי שיר של מרדכי בן דוד 'נשמה'. רצית לעשות טוב לכולם על הלב והיית יפה תואר עם העיניים הירוקות והלחיים הוורודות. כל דבר שנגע בכפות ידך חולק לאחרים. נשאת ונתת באמונה. אם זה היה תלוי בך היית מופיע בחינם. פעמים רבות שהופעת בפני אלמנות ויתומים, לא לקחת כסף ואף שילמת את התזמורת. אני רוצה להודות לך על המשפחה היפה שהקמנו".

תגיות:דדי גראוכרבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה