חדשות בעולם

לצורך שיקום בתי הכנסת: הקהילה היהודית במרוקו פתחה בקמפיין גיוס המונים

בתי הכנסת נבנו בשנים 1840-1880 ובאחד מהם נפגעה עזרת הנשים. שגריר ישראל במרוקו, דוד גוברין, סייר בבתי הכנסת שנפגעו ברעידת האדמה: "מדינת ישראל עומדת לצד ממלכת מרוקו ברגעים קשים אלה"

  • כ"ו אלול התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

שגריר ישראל במרוקו, דוד גוברין, ערך סיור בבתי הכנסת של מרקש, שחלקם נהרס ברעידת האדמה במקום. "יש התרגשות מהולה בעצב. הלב נקרע לנוכח המראות הקשים של הרס בתי המגורים שנחרבו באסון הקשה", אמר, "לצד ההרס הרב, מדהים ומרגש לראות את בתי הכנסת הנמצאים בלב העיר העתיקה שנפגעו אולם למרבה הפלא נותרו עומדים על תילם, ואף לא אחד מספרי הקודש בהם ניזוק. חסדי השם".

גוברין נפגש עם חברי הקהילה היהודית, ביקר בשני בתי הכנסת והתייחס לנזק הרב במקום. בית הכנסת הראשון נקרא אל-פאסיין. הוא הוקם בשנת 1840. הוא שופץ ב-1880 על ידי הברון מונטיפיורי. היום הוציאו את ספרי התורה מבית הכנסת. בית הכנסת השני הוא אל-עזמה. רק עזרת הנשים בו נפגעה אך והתפילות בו ממשיכות כרגיל.

"מדינת ישראל עומדת לצד ממלכת מרוקו ברגעים קשים אלה", הסביר. "אנו ממתינים בצפייה דרוכה ובתקווה להיענות חיובית מצד שלטונות מרוקו להצעת ישראל להושיט סיוע הומניטרי ולסייע בחילוץ נפגעים בהקדם האפשרי".

כעת, בקהילה היהודית במרוקו פתחו בקמפיין גיוס המונים לטובת שיקום בית הכנסת ובית העלמין. כמו כן, הסיוע הוא לטובת שיקום האוכלוסיה היהודית שנפגעה.

תגיות:מרוקורעידת אדמהבית הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה