חדשות בריאות

אושרו החיסונים החדשים לקורונה. יגיעו לישראל בתוך כחודשיים

מנהל התרופות האמריקני הודיע כי בתום בדיקות, הוא אישר את החיסונים המעודכנים של חברות פייזר ומודרנה. בישראל נרשמה עלייה מתונה במספר החולים

(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

(עדכון: 17:40)

בארה"ב דווח היום (שלישי) כי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר לשימוש את החיסונים המעודכנים של חברות פייזר ומודרנה נגד זן הקורונה XBB.1.5. בעקבות האישור, גם משרד הבריאות בישראל צפוי לתת להם תוקף. החיסונים צפויים להגיע לארץ באמצע חודש נובמבר.

בישראל נרשמת בימים האחרונים עלייה מתונה במספר החולים בנגיף. בארץ מתגלים מידי יום כ-140 חולים חדשים. בבתי החולים מאושפזים 200 בני אדם, 65 מהם במצב המוגדר בינוני עד קשה, אם כי דווקא נתון זה נמצא בירידה. השבוע דווח על הדבקות בקרב תלמידים במספר בתי ספר והשכבות המעורבות עברו ללימוד בזום.

משרד הבריאות ממליץ לאנשים בקבוצות הסיכון שכדאי להם להשתמש במסכה במקומות סגורים, שבהם נמצאים אנשים רבים. כמו כן, מומלץ להשתמש במסכה בעת מפגש עם אנשים הנמצאים בקבוצות סיכון.

בארה"ב דווח כי החיסונים החדשים שאושרו אינם מכוונים נגד הזנים החדשים השולטים כיום בעולם, אך החברות המפתחות את החיסונים סבורות כי החיסונים עדיין נותנים הגנה טובה נגדם.

האמריקאים, אצלם נרשם גל קורונה, החליטו לחסן את בני החצי שנה ומעלה, בכפוף להנחיות שיפרסמו המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן.

נזכיר כי משרד הבריאות הורה בשבוע שעבר לכל המרכזים הרפואיים לבצע בדיקות קורונה לכלל המאושפזים במחלקות הפנימיות. זאת, במטרה לאמוד באופן מדויק יותר את היקף התחלואה.

השלב הבא, אם אכן יחל בארץ גל, הוא להמליץ על עטיית מסיכה בטיסות ובתחבורה הציבורית, אך לדברי גורמים במשרד הבריאות השלב הזה נראה כרגע רחוק, ותלוי כאמור אם התחלואה תעלה.

במשרד הבריאות ציינו כי "אנו ממשיכים לנטר את מצב התחלואה ונעדכן את הנחיותיו במידת הצורך. המשרד נערך למתן חיסונים ייעודיים בחורף הקרוב כנגד תתי הזנים החדשים".

תגיות:משרד הבריאותקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה