חדשות בעולם

אימה בשמיים: צעק "אללה אכבר" במהלך טיסה וניסה לפתוח את דלת המטוס

במהלך טיסה מתל אביב ללונדון, אחד הנוסעים התקדם לעבר אחת מדלתות המטוס וניסה לפתוח אותה, תוך כדי קריאות "אללה אכבר". גבר אחר שנכח בטיסה הצליח להשתלט על החשוד, שלאחר מכן נאזק על ידי צוות האוויר

אא

במהלך טיסה של חברת התעופה "וויז אייר" מתל אביב ללונדון, אחד הנוסעים קם ממושבו והתקדם לעבר אחת מדלתות המטוס. הוא ניסה לפתוח אותה בחוזקה והחל לצעוק "אללה אכבר". המקרה אירע ביום שני שעבר אך הותר לפרסום רק בשבת.

אתר החדשות הבריטי Jewish News דיווח כי האיש שנחשד  בניסיון לבצע פיגוע טרור, עלה לטיסה שהמריאה מנתב"ג. נוסע אחר שנכח בטיסה, ויקטור טרבוליני, מהנדס מטוסים בן 45 מאלבניה, הצליח להשתלט על החשוד, שזהותו טרם נמסרה.

בסרטון שהועלה לרשתות החברתיות, נראה טרבוליני מרתק את החשוד בחניקה, ומיד לאחר מכן הגיעו אנשי צוות האוויר ואזקו אותו.

טרבוליני סיפר לעיתון "סאן" הבריטי כי "זו הייתה סיטואציה מאוד מפחידה. חשבתי שאולי לא אראה שוב את אמא שלי. ראיתי אותו צועד הלוך ושוב, כאילו שהוא מחפש נקודות תורפה במטוס, בודק את מספרי המושבים... אני בעצמי מהנדס מטוסים ועבדתי בתחום התעופה, אז אני יודע היטב מה קורה באוויר, בטיסה שמשייטת בגובה של 11 קילומטרים מעל פני הים. אין לאן לברוח..."

המהנדס האלבני סיפר כי החשוד ניסה לפתוח את דלת יציאת החירום של המטוס. "הכי קל לפתוח את הדלת הזו - פשוט מושכים את הידית וזהו. הפלתי את הבחור. הוא היה מאוד כבד. חנקתי אותו והדיילות קשרו את ידיו עם אזיקוני פלסטיק. הייתי חייב לעשות את זה. ריתקתי אותו ככה במשך עשר דקות. הוא התנשף, הוא התעייף ולאחר מכן הוא היה אזוק במשך 45 דקות עד שנחתנו בבלגרד".

בשל המצב המורכב, הטייס החליט לסטות ממסלולו המקורי ולבצע נחיתת חירום בבירת סרביה. דובר חברת התעופה "וויז אייר" מסר לאחר המקרה כי: "החברה עוסקת בארגון טיסת ההמשך של כל הלקוחות ללונדון. הבטיחות והביטחון של הנוסעים והצוות הם בראש סדר העדיפויות של החברה. החברה מצטערת על אי הנוחות שנגרמה כתוצאה מהאירוע הבלתי צפוי הזה".

תגיות:חדשותטרורתעופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה