חם ברשת

סוף טוב: "הצל" פגש את החרדי שהתבזה, קיבל ברכה וסייע לו

מרגש: אחרי שפעיל שמאל בחר להפיץ ברשת תמונה של מקבץ נדבות ולבזות אותו רק בשל חזותו החרדית, אליאסי פגש אותו, שמע ממנו כיצד שירת בסיירת במלחמת יום הכיפורים ותרם לו אלפי שקלים לקראת החג. המצייץ, אגב, התנצל

  • כ"ד אלול התשפ"ג
(צילום: גילי יערי / פלאש 90)(צילום: גילי יערי / פלאש 90)
אא

"הסרטון הכי מרגש שצילמתי! כמו שהבטחתי, מצאתי את החרדי המבוגר שקיבץ נדבות ובוזה ברשת על ידי אדם חסר לב". כך כתב "הצל", הזמר יואב אליאסי, לעוקביו בסוף השבוע, אחרי שקיים הבטחה שלו – למצוא את האדם החרדי שביקש תרומה ותועד בצורה חסרת רגישות ברשת.

הסיפור החל בשבוע שעבר, אז החליט פעיל שמאל להפיץ ברשת תמונה של מקבץ נדבות ולבזות אותו רק בשל חזותו החרדית. הרשת לא נותרה אדישה למקרה הזה, שבו אדם מושיט יד לעזרה, וסופג עלבון בשל היותו חרדי. מתחת לתמונתו של החרדי שבסך הכל ביקש נדבה נכתב: "זה מה שקורה כאשר לא לומדים לימודי ליבה. מגדל משה אביב, רמת גן, עכשיו". בהמשך, כפי שתוכלו להבין בהמשך, הגיעה גם התנצלות.

"החליט לבזות מקבץ נדבות בגלל חזותו החרדית כמיטב המסורת האנטישמית", כתב "הצל" בעקבות המקרה. "לאחר בירור מסתבר שמקבץ הנדבות הוא אדם מלומד ששירת בצה"ל והתרסק לאחר מות אשתו". "הצל" לא נשאר אדיש לפוסט שעלה וכתב כי מי שכתב אותו הוא "אדם שפל שהחליט לנצל מצוקה של אדם עבור לייקים ושנאה". הצל סיים את דבריו ב"עכשיו עזבו את השנאה שלהם, בואו נפיץ אהבה, תמצאו לי בבקשה את האדם החרדי, אני רוצה לתרום לו 2,000 שקל לחג".

"הצל" אכן עשה זאת. הוא פגש את החרדי ותיעד זאת ברשת. "הבאתי לו כמה אלפי שקלים לחג וחיבוק חם מכולנו היה מרגש לראות איך העיניים שלו נצצו כשהוא דיבר על שירותו הצבאי בסיירת במלחמת יום הכיפורים", עדכן את עוקביו. "זכיתי לקבל מהיהודי המדהים והצנוע הזה ברכה והכי חשוב הוא ביקש לסלוח. מגיע לנו לקבל גם קצת חום, אהבה ואחדות ברשת. לא רק רוע".

מי שגרם לסערה הוא אדם בשם אורי ברייטמן. חשוב לומר כי ברייטמן התנצל בעקבות הפוסט הזה וכתב: "השבוע פרסמתי תמונה של אדם חרדי ברחוב וכתבתי דברים מיותרים לחלוטין על לימודי ליבה. תוך שלוש שעות הבנתי שעשיתי טעות חמורה ביותר - ומחקתי את הפוסט הארור והמקולל הזה. פשוט התחלתי לבכות מרוב תסכול. לא התכוונתי לפגוע בו או באף אדם אחר. אנשים התקשרו אליי בכעס וקיללו אותי. קיבלתי הודעות שיטנה רבות מספור. התנצלתי, אני מתנצל וגם אמשיך להתנצל מעומק הלב, שוב ושוב, בפני משפחתו של אותו קשיש חרדי. לא הייתה שום סיבה שבעולם לצלם אדם במצוקה ולפרסם פומבית בטוויטר. אני חש בושה עמוקה ולא אעשה זאת יותר לעולם".

עוד הוא כתב: "בימים האחרונים חיפשתי ברחבי רמת-גן את האיש כדי להתנצל בפניו באופן אישי. חטאתי חטא ועליי לכפר עליו. אמשיך לחפש אותו כדי להיפגש, לדבר ולבקש את סליחת. לכל מי שראה את הפוסט ההוא (שנמחק) ותהה מה קרה לי - כל מה שרציתי היה לעורר דיון חברתי בחשיבותם של לימודי הליבה במערכת החינוך. הכוונה הייתה אולי טובה אבל הצילום היה מזעזע, אפילו מחריד. אני מתנצל בפני כל המכרים שלי, החברים שלי והמשפחה שלי - שנאלצו לחוות את האירוע המשפיל, המיותר והמטופש שחוללתי. אמשיך להתנצל על כך עוד ימים רבים. סליחה מכולם. 'סוף מעשה במחשבה תחילה' והפעם לא הייתה מספיק מחשבה, ועל כך אני שבור-לב".

תגיות:יואב אליאסי"הצל"

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה