בריאות ותזונה

יש לכם פצעונים? זה מה שאסור לכם לאכול

אקנה היא מחלת עור שכיחה שפוגעת בבני נוער, אבל לא רק. מהי ההשפעה של מזונות מסוימים על עור הפנים שלנו ואיך ניתן למנוע אקנה באמצעות פעולות פשוטות?

אא

כבר ידוע שלמזון שאנחנו אוכלים יש השפעה על הגוף שלנו ולמצב העור שלנו. ד"ר ג'סטין קלוק, רופאת עור ומומחית לאקנה, סיפרה  בפודקאסט המדע והתזונה "זואי" כי מצב של אקנה, מחלת עור שפוגעת בעיקר במתבגרים, יכולה גם להתפרץ בתקופות מאוחרות יותר בחיים בעקבות שינויים הורמונליים או תזונה לקויה.

ד"ר ג'סטין הסבירה בפודקאסט כי דיאטות בעלות ערך גליקמי גבוה, עשירות במזונות עתירי פחמימות מזוקקות, כגון: לחם לבן, פסטה ותפוחי אדמה, גורמות לזינוק מהיר ברמת הסוכר בדם ולשחרור הורמונים. לדבריה, "מה שבעצם עומד בבסיס האקנה הוא עלייה בייצור השומן בעור וחסימה של הנקבוביות שבהן השמן אמור לצאת אל פני העור על ידי תאי עור מתים שחיידקים ניזונים מהם ומעוררים דלקת. הורמוני אנדרוגן, כגון טסטוסטרון, יכולים להגביר את ייצור השמן ואת סתימת הנקבוביות".

ג'סטין המשיכה והסבירה כי "אנחנו יכולים לחבר את המזון לזה כי על ידי אכילת המזונות הממותקים והפחמימות המזוקקות - רמת הסוכר בדם עולה, ואז האינסולין עולה וזה מגביר את הורמוני האנדרוגן".

ג'סטין אמרה כי יש קשר בין סוכר ומוצרי חלב לפצעים חדשים שמופיעים על עור הפנים, וכי ישנן דרכים להפחית את צריכת הפחמימות המזוקקות מבלי להוריד אותן לגמרי מהתפריט היומי. "אפשר להחליף את הלחם הלבן, האורז הלבן או הפסטה. לא צריך לשנות את אורח החיים שלכם או כל דבר אחר שאתם עושים", אמרה.

ג'סטין הציעה להוסיף לתזונה היומית חלבונים, שומנים בריאים וסיבים כדי להפחית את תגובת הסוכר בדם למזונות, והדגישה ששם המשחק כאן הוא איזון. "כדאי לאכול ארוחות עשירות בירקות, עשבי תיבול, פירות, אגוזים, שעועית ודגנים מלאים, עם כמויות קטנות יותר של חלב, בשר, דגים וביצים", אמרה.

על פי מחקרים שונים, מזונות נוספים שיכולים לגרום לאקנה הם:

חלב (כולל חלב דל שומן), משקאות קלים ומוגזים, פיצה, מיונז, אוכל מהיר, אכילה של יותר מדי בשר, אלכוהול ומשקאות אנרגיה.

על מנת למנוע אקנה ולשמור על עור פנים בריא, יש מספר כללים נוספים שכדאי להקפיד עליהם:

  • שימוש בקרם לחות לא קומדוני – ללא צבע או חומרי בושם.
  • הימנעות מאיפור או מתכשירי עור המבוססים על שמן.
  • שטיפת הפנים עד פעמיים ביום (לא יותר) במים פושרים עם אל-סבון או סבון לתינוקות.
  • שפשוף חזק של הפנים יכול להחמיר את האקנה ולהזיק לעור.
  • לא "לפוצץ" את הפצעונים ולא לחטט בעור או לגרד אותו. זה עלול לגרום להופעת זיהום משני ולצלקות בעור הפנים.
תגיות:אקנהבריאות ונפש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה