חדשות בארץ

הפלסטינים: תמיכה בהסכם ישראל-סעודיה - בתמורה לוויתור ישראלי על חלק משטחי C

ארה"ב מקדמת הסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה, שהתנתה אותו בקידום פתרון לסוגיה הפלסטינית. אבו מאזן ואנשיו דורשים מישראל גם את הפסקת ההתיישבות היהודית ביו"ש

ההתיישבות היהודית ביו"ש (צילום: Sraya Diamant/Flash90)ההתיישבות היהודית ביו"ש (צילום: Sraya Diamant/Flash90)
אא

רשת החדשות BBC פרסמה היום (חמישי) את רשימת הדרישות שמציבים הפלסטינים, בתמורה לתמיכה מצידם בנורמליזציה בין סעודיה לישראל.

על פי הדיווח, הפלסטינים דורשים שישראל תעביר לשליטתם חלקים משטחי C, שתופסק לחלוטין הרחבת היישובים היהודים, או בנייתם, ביו"ש, וגם שישראל תחזור לשולחן המשא ומתן להשגת הסדר קבע.

ממשל ביידן מנסה לקדם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה שהציבה מצידה תנאי: קידום פתרון לסכסוך הישראלי – פלסטיני ותמיכה של הפלסטינים עצמם בהסכם בין הממלכה הסעודית לישראל. הסעודים אף הודיעו כי יהיו מוכנים להשיב את הסיוע הכספי לרשות הפלסטינית, בסך של כ-200 מיליון דולר בשנה, שהואט וצומצם לפני מספר שנים.

בנוסף לדרישות שציינו הפלסטינים, הודיע אבו מאזן כי הפלסטינים מבקשים מארה"ב לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים, שנסגרה בהוראת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

נציין כי בישראל דנו לאחרונה באופן לא רשמי בחלק מההצעות שהעלו הפלסטינים אל מול האמריקנים. גורמים מדיניים ציינו כי נכון להיום ישראל לא תסכים למרביתן, אם בכלל. בוודאי לא כאשר הרשות לא עושה דבר כדי לעצור את הטרור נגד חיילי צה"ל ואזרחים ישראלים.

תגיות:הרשות הפלסטיניתסעודיהנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה