בריאות ותזונה

במקום תרופות? שתו כוס אחת ליום ולחץ הדם ירד פלאים

מיליוני אנשים ברחבי העולם סובלים מלחץ דם גבוה, ורבים מחפשים דרכים טבעיות כדי לפתור את הבעיה. האם אכן יש לטבע מה להציע בנושא, ולמה לחץ דם גבוה כל כך מסוכן?

אא

אם תחפשו באינטרנט מידע על לחץ דם, תגלו שכשליש מאוכלוסיית הבוגרים בעולם סובל מלחץ דם גבוה – כך עולה מנתוני ארגון הבריאות העולמי. לחץ דם גבוה נקרא גם "הרוצח השקט", שכן ללא בדיקה ספציפית אין דרך לזהות אותו לבד. אך על מה מדובר, בעצם?

לחץ דם הוא הכוח שמפעיל הדם על דפנות כלי הדם. הוא נמדד בשני מספרים: העליון (סיסטולי) הוא הלחץ בזמן שהלב פועם, והתחתון (דיאסטולי) הוא הלחץ בין פעימות הלב. לחץ דם תקין הוא 120/80 או פחות.

לחץ דם גבוה (יתר לחץ דם) הוא מצב שבו לחץ הדם גבוה מ-140/90. הוא מכונה "הרוצח השקט" כיוון שהסימפטומים שלו אינם גלויים לעין, בדרך כלל. יחד עם זאת, הוא מגביר את הסיכון לסיבוכים בריאותיים קשים, כגון שבץ מוחי, התקף לב, אי-ספיקת לב, אי-ספיקת כליות, פגיעה בראייה ומחלות כלי דם.

אמנם, הגורמים ללחץ דם גבוה אינם ידועים במלואם, אך מחקרים גילו שגורמים רבים יכולים להעלות את הסיכון לפתח את המחלה: גיל, היסטוריה משפחתית של יתר לחץ דם, עודף משקל, תזונה לא בריאה, חוסר פעילות גופנית, עישון, שתייה מרובה של אלכוהול, מחלות כרוניות ועלייה בכולסטרול.

 

איך מטפלים?

הטיפול המומלץ בלחץ דם גבוה כולל שינוי מהותי באורח החיים של המטופל. ברוב המקרים יציע הרופא שהמטופל יפחית ממשקלו, אם הוא סובל מהשמנת יתר, וכן ישנה את התזונה ויוסיף פעילות גופנית. במצבים חמורים יציע הרופא טיפול תרופתי. ישנם מחקרים רבים שמציעים אופציות טבעיות לטיפול בתופעה, ויחד עם זאת חשוב מאוד להתייעץ עם רופא לפני כל שינוי תזונתי או נטילת תוסף / משקה לטיפול.

חוקר בריאות בריטי בשם ריאן טיילור פרסם לאחרונה מתכון למשקה שלטענתו עשוי להפחית משמעותית לחץ דם גבוה בתוך שישה שבועות. זה אמנם נשמע מבטיח מאוד, אך גם הוא כותב בסוף המאמר שעל כל אדם להתייעץ עם רופא טרם שתיית המשקה, בפרט אם הוא נוטל תרופות להורדת לחץ דם. המשקה מכיל תה מסוגים שונים וגם פוטסיום ציטרט – מינרל שניתן לרכוש כאבקה בחנויות טבע ומשמש בדרך כלל למניעת אבנים בכליות.

  • שקיק תה היביסקוס
  • שקיק תה מליסה לימונית
  • מים
  • רבע כפית של פוטסיום ציטראט
  • ממתיק כלשהו (אופציונלי)

אופן ההכנה:

יש להשרות למשך 8 דקות לפחות את התיונים במים רותחים (חשוב), ורק לאחר מכן להוסיף את האבקה והממתיק. לערבב היטב ולשתות על בטן ריקה מיד בבוקר, במשך 6 שבועות לפחות.

הכתבה מובאת לצורך מסירת מידע בלבד, ואין לראות בה תחליף לייעוץ עם רופא.

תגיות:תהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה