חדשות בארץ

מתקפת הסייבר על מעייני הישועה: ההאקרים פרסמו חלק מהמידע

קבוצת ההאקרים "ראגנר לוקר", שעומדת מאחורי מתקפת הסייבר על מעייני הישועה, הודיעה כי פרסמה ברשתות חלק מהמידע החסוי שהוצא ממחשבי המרכז הרפואי. בישראל צו איסור פרסום מגן לכאורה על המידע

מעייני הישועה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)מעייני הישועה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

קבוצת ההאקרים "ראגנר לוקר", העומדת מאחורי מתקפת הסייבר בחודש שעבר על המרכז הרפואי "מעייני הישועה", הודיעה היום (חמישי) כי פרסמה חלק מהמידע הגנוב.

הפצת המידע, בנפח של כ-402 גיגה בייט, שהוצא מתוך מחשבי המרכז הרפואי, התבצעה ב"רשת האפלה", המכונה "דארקנט". ההאקרים איימו כבר לפני שלושה שבועות לפרסם את המידע, אם לא ישולם להם סכום של 10 מיליוני שקלים, כדמי כופר. בישראל הוחלט לא לנהל עימם משא ומתן, ובטח שלא לשלם את הכופר.

לטענת ההאקרים, הם מחזיקים מידע חסוי ורגיש הכולל את התיקים הרפואיים של בכירים וידועים בישראל, אישי ציבור, רבנים ועוד. בישראל הוציא אמש בית משפט השלום בראשון לציון צו איסור פרסום, המונע פרסום או הפצה של המידע שחשפו ההאקרים ב"רשת האפלה".

נזכיר כי מתקפת הסייבר, שהתרחשה בשמיני באוגוסט, השביתה לכשבוע וחצי את מערכות המחשוב המנהלתיות ומרפאות החוץ של בית החולים.

"ראגנר לוקר" היא קבוצת האקרים ממזרח אירופה שפועלת מזה כארבע שנים. לפי חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט, הקבוצה תקפה עד כה יותר מ-50 תשתיות קריטיות בארה"ב ואירופה, חברות תעופה ועוד.

תגיות:מעייני הישועהמתקפת סייבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה