חדשות בארץ

ירושלים: פצוע קשה בפיגוע דקירה בשער יפו

המחבל דקר גבר כבן 50 באמצעות סכין קצבים ופצע אותו באורח קשה. אדם נוסף נפצע באורח קל. המחבל נלכד לאחר מרדף

  • כ' אלול התשפ"ג
זירת הפיגוע (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)זירת הפיגוע (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:05)

גבר בן 56 נפצע בצהריים (רביעי) באורח בינוני עד קשה בפיגוע דקירה בשער יפו בירושלים. תייר כבן 17 נפצע באורח קל. המחבל, תושב מזרח ירושלים בן 17, נלכד על ידי מאבטח אזרחי ושוטר, לאחר מרדף קצר.

מחקירה ראשונית עלה, כי המחבל הגיע לזירת הפיגוע באוטובוס כשהוא חמוש בסכין. לאחר מכן החל לדקור עוברי אורח ופצע קשה תחילה את הגבר בן ה-56. לאחר מכן דקר תייר, שנפצע כאמור באורח קל. מאבטח של מרכז הקניות ממילא רדף אחריו, הפיל אותו. שוטר של משטרת מרחב דוד, שהגיע למקום, עצר את המחבל ללא ביצוע ירי. לאחר מעצרו ועם תחילת החקירה, פשטו כוחות הביטחון על ביתו של המחבל בשכונת ג'בר מוכבר.

ממד"א נמסר כי "בשעה 15:23 התקבל דיווח במוקד 101 על גבר שנדקר סמוך לשער יפו בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים הדסה בהר הצופים ושערי צדק בירושלים שני פצועים מדקירה, בהם גבר בשנות ה-50 במצב קשה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון ונער כבן 17 (תייר) במצב קל עם פצע דקירה שטחי בבטן, ובנוסף אישה כבת 50 עם התקף חרדה".

הפראמדיקים של מד"א אלעזר אגסי ואהרון שטיינמיץ וחובש רפואת חירום במד"א ברוך ויסמן סיפרו: "הגענו בכוחות גדולים למקום, וראינו את הגבר שוכב על המדרכה כשהוא בהכרה מלאה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. מיד הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל עצירת דימומים וחבישות, ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו קשה ויציב".

חובש בכיר מד"א רפי הכהן, שנקלע למקום, סיפר: "הייתי סמוך מאוד לשער יפו והבחנתי בהתרחשות, רצתי למקום וראיתי גבר כבן 50 יושב על המדרכה, מדמם, עם מספר פצעי דקירה. הזעקתי כוחות מד"א נוספים למקום ובמקביל הענקתי לו טיפול רפואי מציל חיים, מפכ"ל המשטרה שהיה בסמוך הגיע מהר מאוד וסייע לי לחבוש את הפצוע. כוחות גדולים של מד"א שהגיעו מהר פינו לבית החולים את הפצוע תוך המשך טיפול רפואי, כשמצבו קשה ויציב והוא בהכרה מלאה. נער כבן 17 הגיע אלינו עם פציעה שטחית בבטן, ולאחר בדיקה וטיפול ראשוני פינינו אותו במצב קל ובנוסף נפגע חרדה".

בהמשך עדכן בית החולים כי מצבו של הפצוע מגודר בינוני והוא בהכרה. הפצוע הובא אל יחידת הטראומה וד"ר אסף קידר, מנהל היחידה, מסר כי הפצוע עבר סדרה של בדיקות הדמיה לצורך המשך הטיפול.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב על הפיגוע: "שולח איחולי החלמה ומתפלל יחד עם כל עם ישראל להחלמת הפצועים מפיגוע הדקירה בשער יפו – בדיוק בשביל מקרים כאלו אני נלחם בתקופה האחרונה לשנות את תנאי המחבלים בבתי הכלא. ברגע שמחבל ידע לפני שהוא יוצא לבצע פיגוע שהוא הולך לסבול בכלא, הוא יחשוב פעמיים לפני".

תגיות:פיגוע דקירהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה