חדשות בארץ

עלייה במספר חולי הקורונה: בתי החולים יבצעו בדיקות למתאשפזים במחלקות הפנימיות

התחלואה ברחבי העולם בעלייה מתמדת. בהודעה שנמסרה לבתי החולים צוין כי "מרבית התחלואה מאובחנת כיום באמצעות בדיקות ביתיות ועל כן קשה לאמוד את מידת התחלואה"

בדיקת קורונה ביתית (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)בדיקת קורונה ביתית (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
אא

משרד הבריאות הנחה היום (שני) את כל בתי החולים לבצע בדיקות קורונה למאושפזים במחלקות הפנימיות. המטרה: למזער את ההתפרצות במערכים האשפוזיים.

במשרד הבריאות הסבירו כי מרבית החולים מתגלים היום בבדיקה ביתיות, אך קשה לפי נתון זה לאמוד את מספר החולים האמיתי. הדבר מקשה על קביעת מדיניות.

לכן, בשלב ראשון, המרכזים הרפואיים יבצעו בדיקות פי סי אר לכל המתקבלים לאשפוז במחלקות הפנימיות. ההנחיה תהיה תקפה לשלושת השבועות הקרובים: החל מהיום ועד 24 בספטמבר.

בישראל כיום כ-140 חולי קורונה באשפוז. מרביתם במצב קל. מידי יום מדווח למשרד הבריאות על כמה חולים בודדים שעברו בדיקה ביתית, שאימתה כי נדבקו בקורונה. בתחילת החודש שעבר דווח על כמאה חולי קורונה בישראל, אולם בשלושת השבועות האחרונים עלה מספרם בעשרים חולים בממוצע לשבוע.

לגבי הזן החדש שהתגלה בארץ, "פירולה", בישראל נרשמו עד כה מיקרים בודדים של הדבקות בו. נציין כי בשבוע שעבר המליץ משרד הבריאות לאנשים עם גורמי סיכון לחבוש מסיכה בהתקהלויות.

פרופסור סלמן זרקא, לשעבר פרויקטור הקורונה ומנהל בית החולים זיו בצפת כיום, אמר כי בהחלט קיימת עלייה בחולים. "אנחנו רואים עלייה בתחלואה. גל תחלואה הוא בפתח, ונכון לחזור ולעשות את הפעילויות שאולי שכחנו, אבל אנחנו יודעים לעשות אותן עם דגש להגן על האוכלוסיות המבוגרות, כי לצערי הן בהחלט יכולות לשלם בחיים שלהן".

הוא הוסיף ואמר כי הוא ממליץ לאנשים מבוגרים במקומות צפופים כמו אוטובוס, טיסה, מקום הומה אדם, לשוב ולעטות מסכות, וגם לחזור להוראת המסכות במוסדות לאנשים מבוגרים, שם כבר רואים עלייה בתחלואה. "צריך לקחת בחשבון שהאוכלוסייה כרגע לא מוגנת, אנחנו כמעט שנה בלי תחלואה, אבל עכשיו יש התעוררות של הנגיף. צריכים להגן על המבוגרים עליהם בצורה פרואקטיבית, תכף יש חגים".

 

תגיות:קורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה