חדשות בריאות

חייו של חולה ניצלו בזכות אפליקציה המשלבת בינה מלאכותית

הטכנולוגיה החדשנית סייעה לאתר דימום תוך גולגולתי במטופל שהגיע למרכז הרפואי לגליל, לצורך בדיקה אחרת. החולה נותח ומצבו טוב

ד"ר דן פז (צילום: רוני אלברט)ד"ר דן פז (צילום: רוני אלברט)
אא

הטכנולוגיה החדשנית הביאה להצלת חיים: המרכז הרפואי לגליל דיווח היום (שני) על מטופל שהגיע כדי לבצע בדיקת CT מוח, והוכנס לחדר ניתוח מיידית לאחר שאפליקציה חדשה, המשלבת בינה מלאכותית (AI) והותקנה במערכות הרשתיות של רופאים במרכז הרפואי, התריעה על חשש לדימום תוך גולגולתי.

החולה, תושב נהריה בשנות החמישים לחייו, התלונן מזה זמן רב על כאבי ראש חזקים, הופנה לבדיקת CT מוח במרכז הרפואי. בתום הבדיקה, אותה עבר עבר לפני מספר ימים, קיבל מנהל מכון ה-MRI, ד"ר דן פז, התרעה דחופה באפליקציה חדשנית המותקנת במכשיר הטלפון הנייד שלו, ממנה עלה חשד ממשי כי המטופל סובל מדימום מוחי. אותה אפליקציה כללה את צילום הסי טי של המטופל ואת פרטיו הרפואיים והאישיים.

ד"ר פז יצר מיידית קשר עם המטופל, ששהה עדיין בקרבת מקום, וביקש ממנו לשוב בדחיפות למרכז הרפואי, שם עבר צילומי הדמיה נוספים, מהם עלה כי הוא סובל מדימום תוך-גולגולתי.

למחרת עבר המטופל ניתוח מציל חיים על ידי הנוירוכירורג ד"ר סרגיי אבזגאוז, שכלל ניקוז של קריש דם שהיה מעל המוח, וכעבור יומיים שוחרר לביתו במצב טוב.

האפליקציה פותחה ע"י חברת Viz.ai, שמרכזה נמצא בתל אביב. החברה משלבת יכולות של בינה מלאכותית עם מערכות דימות, במטרה לזהות מקרים כמו שבץ, דימום מוחי, תסחיף ריאה, קרע באבי העורקים ומפרצת מוחית.

במרכז הרפואי לגליל ציינו כי האפליקציה הייחודית נבדקה בארה"ב והוכחה כיעילה בכ-600 מרכזים רפואיים מובילים בארה"ב ובאירופה.

ד"ר פז סיפר כי "האפליקציה מאפשרת לזהות בזמן אמת מצבים רפואיים דחופים, תוך סנכרון בין כל הגורמים המטפלים. אילולא האפליקציה, המטופל כנראה היה מגיע אלינו באיחור, כשהוא במצב הרבה יותר קשה ועם תוצאות הרבה פחות טובות".

המטופל, שביקש שלא להיחשף בשמו או בתמונתו, אמר: "אני שמח שזה נגמר בצורה הזו ומרגיש מצוין. שמחתי לשמוע על האפליקציה הזו וכולי תקווה שהיא תביא להצלת חיים של מטופלים רבים נוספים בעתיד".

תגיות:מדעבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה