חדשות בארץ

חציית קו אדום: תמונת נתניהו הוצגה עם שם ספרו של היטלר

בהפגנת תמיכה ביועמ״שית, גלי בהרב-מיארה, בקריית הממשלה בתל אביב, הונף שלט עם תמונת נתניהו לצד הכיתוב "מיין קאמפף"

השלטים שהונפו (צילום Avshalom Sassoni/Flash90)השלטים שהונפו (צילום Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

(עודכן 17:50)

המפגינים נגד הממשלה והרפורמה המשפטית חצו היום (חמישי) עוד קו אדום. בהפגנה שהוגדרה כהבעת תמיכה ביועמ"שית, עו"ד גלי בהרב מיארה, שנערכה מול קריית הממשלה בתל אביב, הונף שלט הנושא את תמונתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לצד הכיתוב "מיין קאמפף", על שם הספר שכתב הצורר הנאצי, אדולף היטלר.

תנועת הליכוד הגישה תלונה במשטרה בעקבות האירוע. בתלונה נכתב כי "מדובר בספר שכתב צורר היהודים אדולף היטלר, שבו הציג את משנתו שקראה להשמיד את העם היהודי. תעמולה המציגה את נתניהו על רקע מוטיבים נאצים מתירה את דמו. ההסתה שלוחת הרסן לאלימות והשימוש במוטיבים נאצים, היא תוצאה של הרטוריקה הארסית של אישי ציבור שלא מכבדים את תוצאות הבחירות".

שר הפנים והבריאות, משה ארבל, קרא למיארה לפעול: "אני מגנה בכל תוקף את המפגינים האכזריים שפגעו בזכר ששת מיליון היהודים שנרצחו, עונו והושמדו בשואה האיומה. ההשוואה של ראש ממשלת ישראל להיטלר, יימח שמו, היא חמורה ואיומה ולא חוסה תחת חופש הביטוי. אני מצפה מהיועצת המשפטית לפעול למניעת תופעות חמורות אלו".

נזכיר כי בתחילת השבוע דרשו בליכוד לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. זאת לאחר שברק, ממובילי המחאה נגד הממשלה והרפורמה המשפטית, שיתף בחשבון הטוויטר שלו סרטון שמשווה בין ראש הממשלה נתניהו לצורר הנאצי היטלר.

"צפיית חובה! האם נתניהו בלתי כשיר מנטלית לנהל מדינה? יצחק אדיג׳ס, יועץ בינלאומי מוביל בנושאי מנהיגות בחוות דעת מטלטלת!", כתב ברק לצד הסרטון שנוצר על ידי פרופסור יצחק אדיג'ס, ישראלי לשעבר המתגורר כיום בארה"ב, הנחשב מומחה עולמי לניהול ולהתנהגות ארגונית.

בסרטון שפרסם השווה אדיג'ס בין סגנון הממשל של נתניהו לזה של היטלר: "היטלר אמר לשרוף את גרמניה, להרוס את הכל כי לא מגיע לגרמניה להתקיים אם לא ניצחה. היה מוכן להרוס את כל המדינה אם לא יכול לשלוט בה יותר. זה מה שקורה עכשיו לביבי, הוא מתאבד ולוקח את כל המדינה יחד איתו. זה משהו פסיכולוגי חולני ומסוכן ביותר. מוכרחים להוריד אותו מהשלטון".

בליכוד זעמו על הדברים ותקפו בחריפות את ברק: "אהוד ברק ירד סופית מהפסים. לאחר שאמר שהוא מוביל את ההפגנות נגד הממשלה עד שיהיו 'גופות צפות בירקון', ויקראו לו חזרה להגה השלטון, ברק ממשיך להסית לרצח ראש ממשלה מכהן בישראל ומשווה אותו להיטלר. אחרי עשרות תלונות נגד מסיתים כמוהו, איפה גופי אכיפת החוק שיזמנו אותו ואותם לחקירה?", תהו בליכוד.

תגיות:בנימין נתניהורפורמה משפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה