חדשות בריאות

הקורונה מתעוררת: מספר החולים עולה במתינות. בכיר במשרד הבריאות ממליץ לחולים בסיכון לעטות מסיכה

כמאה חולים חדשים מתגלים בארץ מידי יום, רובם ככולם במצב קל. ההמלצה מתייחסת לחולים הנמצאים במקום הומה אדם. פרופסור דרור מבורך: "כרגע אין שום מקום להיכנס לפניקה"

בדיקת קורונה (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)בדיקת קורונה (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
אא

(עדכון: 12:44)

ארה"ב מדווחת היום (שלישי) על גל נוסף של נגיף הקורונה. העלייה במקרים ובאשפוזים ברחבי המדינה, הוביל בתי חולים רבים להחזיר את דרישת חבישת המסכות לחולים ולצוות.

בישראל העלייה היא מתונה. פחות ממאה חולים מתגלים מידי יום. כ-180 מאושפזים בבתי החולים. מרביתם במצב קל. עם זאת, בכיר במשרד הבריאות אמר לכאן חדשות: "זו התחלה של גל תחלואה, ומומלץ לאנשים עם גורמי סיכון לעטות מסיכות בהתקהלויות".

האם יש מקום לדאגה? מנהל המערך האימונולוגי-ראומטולוגי בבית החולים הדסה, פרופ' דרור מבורך, סבור שלא. בריאיון ב-103FM אמר: "יש עליות בארה"ב שמבשרות על גל, בארץ עוד לא, יש הערכות של יותר הדבקות מחלות סביבנו, אבל בבתי החולים לא רואים את זה. יש מספר בודד של חולים בכל בית חולים, ורובם ככולם חולים עם מחלות דיכוי חיסוני או מחלות אחרות שעושות את זה".

נזכיר כי בישראל התגלה זן חדש של המחלה, המכונה "פירולה". לדברי מבורך, "הוא פשוט מעורר תשומת לב כי יש לו הרבה מאוד מוטציות ויש חשש סביר שהחיסון החדש בכלל לא יכסה אותו". בכל הנוגע לעלייה במס' הנדבקים בארה"ב, הסביר פרופ' מבורך כי "יש איזה 8 זנים שונים. רובן הן נגזרות של XBB שכנגדו יש את החיסון החדש שקרוב לוודאי יאושר ב־12 בספטמבר, אבל יש גם G51 שעולה והוא בכמות גדולה, 15 אחוז, ויש שאומרים שהוא בקרוב יעבור את ה־XBB, אבל את הפירולה עוד לא רואים".

לשאלה אם צריך את החיסון החדש בישראל השיב מבורך: "נראה איזה זן שולט באוקטובר ואז תצא החלטה, ואני חושב שההחלטה בכל מקרה כבר לא תהיה מההחלטות הגורפות שהיו בעבר. אני חושב שזה בעיקר יומלץ לאנשים שבסיכון. כרגע אין שום מקום להיכנס לפניקה, למרות שאתמול יצאה קריאה ממד"א ומשרד הבריאות לתרום דם של מחלימים, וזה במיוחד מיועד לאנשים שהם בדיכוי חיסוני ולא יודעים לייצר נוגדנים. הכול בפרופורציה סבירה".

משרד הבריאות: "נערכים לחסן"

"משרד הבריאות נערך למתן חיסונים ייעודיים בחורף הקרוב כנגד תתי הזנים החדשים", נמסר הבוקר מהמשרד. "משרד הבריאות ממליץ לאנשים בקבוצות סיכון להתחסן כנגד הקורונה בחורף הקרוב. המשרד ממשיך לנטר את מצב התחלואה ויעדכן את הנחיותיו לפי הצורך".

פרופסור סלמן זרקא, לשעבר פרויקטור הקורונה ומנהל בית החולים זיו בצפת כיום, התראיין ל-ynet Live ואמר כי בהחלט קיימת עלייה בחולים. "אנחנו רואים עלייה בתחלואה. גל תחלואה הוא בפתח, ונכון לחזור ולעשות את הפעילויות שאולי שכחנו, אבל אנחנו יודעים לעשות אותן עם דגש להגן על האוכלוסיות המבוגרות, כי לצערי הן בהחלט יכולות לשלם בחיים שלהן".

הוא הוסיף ואמר כי הוא ממליץ לאנשים מבוגרים במקומות צפופים כמו אוטובוס, טיסה, מקום הומה אדם, לשוב ולעטות מסכות, וגם לחזור להוראת המסכות במוסדות לאנשים מבוגרים, שם כבר רואים עלייה בתחלואה. "צריך לקחת בחשבון שהאוכלוסייה כרגע לא מוגנת, אנחנו כמעט שנה בלי תחלואה, אבל עכשיו יש התעוררות של הנגיף. צריכים להגן על המבוגרים עליהם בצורה פרואקטיבית, תכף יש חגים".

לגבי החיסונים, פרופ' זרקא ממליץ על חיסונים לאוכלוסיות הסיכון. "כרגע הקורונה לאנשים שאין להם מחלות רקע, היא לא מחלה שמסכנת את החיים. אבל לגבי אוכלוסיות בסיכון זה אחרת. צריך לעשות מבצע חיסונים, גם שפעת וגם קורונה, כחלק מהמוכנות שלנו להגן על האוכלוסייה הזאת".

תגיות:משרד הבריאותקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה