סלבס בהתחזקות

מרגש: אביב אלוש בדבר תורה לעילוי נשמת הילד רפאל ז"ל

השחקן בפוסט לזכרו: "כמה חוסר צדק יש וכמה עיוות במערכות שצריכות להגן על כולנו. לאט לאט עוד ועוד עוולות מתגלות ועוד ימשיכו להתגלות ולמה זה קורה? כי עמלק נלחם והוא חדר אלינו פנימה". ומה הקשר לפרשת השבוע?

  • י"ב אלול התשפ"ג
(צילום: מתוך אינסטגרם)(צילום: מתוך אינסטגרם)
אא

"74 מצוות מתוך 613 נמצאות בפרשה הזו. מצוות שבין האדם לחברו ובין האדם לבוראו. כמה הפרשה רלוונטית גם לחודש אלול לקראת ראש השנה וכיפור ועוד יותר לימים שאנחנו עוברים כרגע בעם ישראל". כך כותב השחקן אביב אלוש לעוקביו, זאת בעקבות פרשת השבוע – כי תצא.

הוא מסביר כי "כמו תמיד הסוד של כל הפרשה טמון במילה ובפסוק הראשון. כי תצא למלחמה.... מלחמה על מי? על היצר... כל יום ובכל רגע נתון עד יומנו האחרון היצר הוא חלק בלתי נפרד מהסיפור שלנו והמלחמה/ מאבק/דיאלוג איתו הם אינסופיים... בעולמנו הפרטי ובכללות של עם ישראל. הפרשה נפתחת במלחמה התמידית על היצר ומסתיימת בציווי 'לזכור' ולא לשכוח את אשר עשה לך עמלק. עמלק הוא הכוח שפוגע בעם ישראל הוא הכוח שחודר פנימה ומקרר ומרחיק אותנו מעצמנו.

"עמלק=ספק", ממשיך אלוש. "ספק זה ההיפך הגמור מאמונה עמלק הוא הכוח שמנסה ליצור בינינו פירוד ושנאה הוא הכוח שמנסה לעקור אותנו מהתורה. ולמה? כי זה התפקיד שלו ואנחנו תפקידנו? להילחם ולא לוותר על מי שאנחנו... עכשיו זו מלחמת עמלק האחרונה שבסופה ימחה עמלק תחת השמים, אבל כל עוד הוא יצליח ליצור את הכאוס ולהפריד בינינו, אז הוא עוד נשאר עם הראש מחוץ למים ושורד. ככל שאנחנו נתחבר לתורה ותהיה אחדות ואהבה בינינו נזכה למחות אותו מן עולם... וכולנו רק נרוויח מזה, כמובן".

"זה התחבר לסיפור קורע הלב של רפאל אדנה ז"ל המתוק והטהור הזה", סיכם אלוש. "אנחנו רואים במו עינינו כמה חוסר צדק יש וכמה עיוות במערכות שצריכות להגן על כולנו. לאט לאט עוד ועוד עוולות מתגלות ועוד ימשיכו להתגלות ולמה זה קורה? כי עמלק נלחם והוא חדר אלינו פנימה וניתק אותנו מעצמנו וממערכת הצדק והאמת של התורה האלוקית. כשאין בורא, אין דין ואין דיין - וכשאין דין ודיין, אין צדק! אנחנו במלחמה האחרונה וסופה שימחה עמלק תחת השמים בכוח של אחדות. אהבת ישראל והתורה". אלוש ציין כי הפוסט מוקדש לעילוי נשמת רפאל אדנה ז"ל.

תגיות:אביב אלושרפאל אדנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה