חדשות בארץ

תושב רהט חבר לדאע"ש וניסה לבצע פיגוע בישראל

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד חמזה אבו זעילה (19) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. נאשם בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, חברות בארגון טרור וניסיון לקשירת קשר לביצוע מעשה טרור

בית המשפט באר שבע (צילום: Nati Shohat/Flash90)בית המשפט באר שבע (צילום: Nati Shohat/Flash90)
אא

פרקליטות מחוז דרום הגישה אתמול (שישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום נגד חמזה אבו זעילה (19), תושב רהט, לאחר שחקירת השב"כ העלתה כי היה חבר בארגון הטרור דאע"ש וכן ניסה לגייס אנשים נוספים לארגון. כמו כן תיכנן לבצע פיגוע בישראל.

הצעיר נעצר לחקירה בחודש שעבר ועל פי כתב האישום שהוגש נגדו הוא החל לפני כשנה לעקוב ברשתות החברתיות אחרי פרסום תכנים הנוגעים לארגון דאע"ש, שכללו בין היתר הסברים על מלחמות הארגון, פעילי הארגון וכו׳.

לאחר צפייה בתכנים אלה החל אבו זעילה לתמוך בארגון דאע"ש ובאידיאולוגיה שמאחוריו וראה עצמו "מוג'הד" (לוחם חירות למען האל). כחלק מתמיכתו בארגון וההזדהות עימו, נשבע אבו זעילה בביתו את שבועת האמונים לארגון הטרור.

בנוסף, במהלך השנה האחרונה, אבו זעילה שוחח עם אנשים שונים שבסביבתו בשבח המדינה האסלאמית ובשבח דאע"ש, תוך הצגת סרטונים, תמונות ודברי דת המשויכים לארגון, וניסה לשכנעם כי דרך המדינה האיסלאמית היא הדרך הנכונה. במקביל לכך, פרסם סרטונים, תמונות ודברי דת הקשורים לדאע"ש ברשתות החברתיות, באמצעות יישומון "טיק טוק".

אבו זעילה התגייס לדאע"ש בשנה שעברה. לצורך גיוסו פנה ברשתות החברתיות לפעילים שונים של הארגון מחוץ לישראל ולאתר האינטרנט המשויך לארגון. בחלק משיחותיו של אבו זעילה עם פעילי הארגון ב"טיק טוק" הציעו לו הפעילים, כיוון שהוא לא יכול להגיע לאזור בו הם פועלים, לעשות פיגוע בישראל. כמו כן, במהלך שיחותיו עם בן דודו בדבר תמיכה בדאע"ש, הוא אף הציע לו לפגוע ביהודים באמצעות כלי נשק או דקירות סכין.

לאבו זעילה יוחסו עבירות של מגע עם סוכן חוץ, חברות בארגון טרור וניסיון לקשירת קשר לביצוע מעשה טרור.

תגיות:דעאשטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה